-3 °C, 2.7 m/s, 71.6 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPasažierus pārvadā tikai Jelgavā ražotos vai pārbūvētos autobusos
Pasažierus pārvadā tikai Jelgavā ražotos vai pārbūvētos autobusos
20/02/2014

Pagājušajā nedēļā pēdējos reisus Jelgavas ielās aizvadīja četri «Mercedes-Benz Citaro» autobusi. Nu tie ir noņemti no ekspluatācijas, līdz ar to JAP pasažierus turpmāk pārvadās tikai mūsu pilsētā saliktos vai pārbūvētos autobusos.

Ligita Vaita

Pagājušajā nedēļā pēdējos reisus Jelgavas ielās
aizvadīja četri «Mercedes-Benz Citaro» autobusi. Nu tie ir noņemti
no ekspluatācijas, līdz ar to JAP pasažierus turpmāk pārvadās tikai
mūsu pilsētā saliktos vai pārbūvētos autobusos.

No ekspluatācijas noņemti pēdējie četri «Mercedes-Benz Citaro»
autobusi, to vietā jau kursē četri pilnīgi jauni – ar reģistrācijas
datumu 2014. gada 11. februāris – rūpnīcā «Amo Plant» salikti
«Ambassador» autobusi. «Līdz ar to Jelgavā un starppilsētu
maršrutos JAP pasažierus pārvadā tikai Jelgavā saliktos vai
pārbūvētos autobusos,» norāda JAP Pasažieru pārvadājumu daļas
vadītāja Viktorija Ļubļinska.

Savukārt JAP tehniskais direktors Gints Burks skaidro, ka kopumā
pērnā gada nogalē un šogad no ekspluatācijas noņemti deviņi
pilsētas autobusi, kuru vietā jau pašlaik kursē astoņi jauni
«Ambassador» autobusi. «Šobrīd pārvadājumu tehniskā aprīkojuma ziņā
esam jaunākais autobusu parks Latvijā,» norāda G.Burks, piebilstot,
ka jaunāka autoparka tehnika ļauj samazināt autobusu dīkstāves
laiku. «Tā kā visus pilsētas maršrutu autobusus nomājam, mums ir
būtiski iespējami samazināt autobusu dīkstāves laiku. Jaunākai
tehnikai remontdarbi jāveic retāk un regulārās apkopes ir
vienkāršākas, līdz ar to varēs samazināt dīkstāvē esošos autobusus,
kas parkā atrodas rezervē,» tā JAP tehniskais direktors.

Viņš informē, ka autobusu parka tehnikas nomaiņa notikusi
pakāpeniski kopš 2010. gada. «Sākotnēji nomainījām «MAN» 1996. un
1999. gada ražojumus, pagājušajā gadā no ekspluatācijas tika
noņemti 2006. gada «Mercedes-Benz Sprinter» autobusi, savukārt nu
pārdošanai tiks izlikti deviņi «Mercedes-Benz Citaro» autobusi, kas
reģistrēti 2005. gadā,» norāda G.Burks, piebilstot, ka šī ir parka
vecākā tehnika. Viņš informē, ka vispirms par piedāvājumu tiks
informēta Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija, kas nodos
informāciju gan Latvijas, gan pārējo Baltijas valstu pasažieru
pārvadātājiem.

Jāatgādina, ka «Ambassador» autobusi tiek komplektēti rūpnīcā
«Amo Plant», savukārt «Mercedes-Benz Sprinter» mikroautobusu, ko
esam pieraduši redzēt maršrutā Jelgava-Rīga-Jelgava, pārbūvi veic
citā Jelgavas uzņēmumā – SIA «Universals». Šobrīd visus
«Ambassador» autobusus JAP nomā, bet «Mercedes-Benz Sprinter» tiek
nomāti līzingā.

Jāpiebilst, ka kopumā mūsu pilsētā pasažierus pašlaik pārvadā 35
lielās ietilpības un vienā mazās ietilpības «Ambassador» autobusā,
savukārt starppilsētu maršrutos – kopumā 23 autobusos: desmit
«Ambassador» un 13 «Mercedes-Benz Sprinter» autobusos. Pilsētā ir
20 dažādi pasažieru pārvadājumu autobusu maršruti, kuros dienā
kursē vidēji 32 autobusi, informē V.Ļubļinska.

Foto: Ivars Veiliņš