28.6 °C, 3.8 m/s, 45.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētā«Pilsētsaimniecība»: Sūdzības par slikto ielu un ceļu stāvokli saņemam arvien retāk
«Pilsētsaimniecība»: Sūdzības par slikto ielu un ceļu stāvokli saņemam arvien retāk
21/07/2014

No 1. jūlija pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» vadītāja pienākumus pilda Māris Mielavs, kurš aizstājis pelnītā atpūtā devušos ilggadējo iestādes vadītāju Andreju Baļčūnu. M.Mielavs līdz šim bija «Pilsētsaimniecības» vadītāja vietnieks un atzīst, ka pārņemt vadītāja pienākumus nav bijis pārāk sarežģīti, jo arī līdz šim bija iesaistīts visu lielāko iestādes projektu realizācijā. «Apzinos, ka šobrīd pieaudzis atbildības līmenis, bet darba vide man ir pazīstama, arī komanda ir pietiekami profesionāla, lai veiksmīgi tiktu galā ar iestādei uzticētajiem pienākumiem,» tā M.Mielavs.

Jānis Kovaļevskis

No 1. jūlija pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība»
vadītāja pienākumus pilda Māris Mielavs, kurš aizstājis pelnītā
atpūtā devušos ilggadējo iestādes vadītāju Andreju Baļčūnu.
M.Mielavs līdz šim bija «Pilsētsaimniecības» vadītāja vietnieks un
atzīst, ka pārņemt vadītāja pienākumus nav bijis pārāk sarežģīti,
jo arī līdz šim bija iesaistīts visu lielāko iestādes projektu
realizācijā. «Apzinos, ka šobrīd pieaudzis atbildības līmenis, bet
darba vide man ir pazīstama, arī komanda ir pietiekami
profesionāla, lai veiksmīgi tiktu galā ar iestādei uzticētajiem
pienākumiem,» tā M.Mielavs.

Sarunā jaunais vadītājs uzsver, ka lielāko gandarījumu sniedz
iespēja redzēt sava darba rezultātus, jo strādāt iestādē viņš sācis
2010. gadā – tas bija pēdējais gads, kad pilsētnieki organizēja
akciju «Jelgavnieki pret bedrēm». «Šobrīd situācija ir būtiski
mainījusies, sūdzības par slikto ielu un ceļu stāvokli saņemam
arvien retāk, lai gan apzināmies, ka rekonstrukciju gaida vēl
pietiekami daudzas pilsētas ielas. Šogad tiks sakārtotas ielas ap
dzelzceļa staciju, kur tiek īstenots satiksmes termināla projekts,
lai jau nākamgad varētu turpināt ar citiem objektiem,» stāsta
M.Mielavs.

 

Šobrīd ir aktīvākais darbu laiks, tiek īstenots
satiksmes termināļa projekts, notiek Pasta salas labiekārtošanas un
citi darbi – vai tiekat galā?

Jā, «Pilsētsaimniecībā» tas nav nekas jauns. Mums ir izstrādāta
īpaša kontroles un pārraudzības sistēma. Katru projektu pārrauga
kāds mūsu speciālists, regulāri tiekamies ar būvniekiem un sekojam
darbu izpildes gaitai. Protams, jebkurā objektā ir iespējamas kādas
novirzes, taču arī to cenšamies paredzēt, lai projekta realizāciju
būtu iespējams veikt plānotajā termiņā. Šobrīd lielākie darbi norit
rajonā ap dzelzceļa staciju un Pasta salā. Drīz sāksim arī pilsētas
teritorijā esošā Lietuvas šosejas posma rekonstrukciju. Pie jaunas
asfalta segas tiks arī Stacijas un Zirgu iela.

 

Vēl pirms dažiem gadiem kliedzošākā prioritāte
pilsētsaimniecības jomā bija ielas un ceļi, kā ir
šobrīd?

Tā joprojām ir mūsu prioritāte, tomēr mainījušies akcenti, jo
lielākoties pilsētas maģistrālajās ielās ir veikti rekonstrukcijas
darbi. Kopējais ielu un ceļu stāvoklis ir būtiski uzlabojies, līdz
ar to vairāk līdzekļu varam atvēlēt grants seguma ielu ikdienas
kopšanai un periodiskajai uzturēšanai. Salīdzinoši ar 2010. gadu
bedrīšu remonta apjoms ir samazinājies par 30 procentiem, kas mums
ļauj ietaupīt ap 100 tūkstošiem eiro, bet grants seguma ielu
atputekļošanas programma pēdējos četros gados ir desmitkāršota un
šobrīd tiek veikta jau 22 pilsētas ielās. Tomēr savu kārtu uz
rekonstrukciju vēl gaida tādas ielas ar samērā augstu satiksmes
intensitāti kā Satiksmes, Pērnavas, Pulkveža Brieža iela, Loka
maģistrāle, Meiju ceļš un citas.

 

Daudz šķēpu tiek lauzts arī par un ap satiksmes
organizācijas jautājumiem. Maijā tika veikti kārtējie uzlabojumi –
kādi ir pirmie secinājumi?

Lai kaut ko iegūtu, vienmēr jābūt gataviem no kaut kā
atteikties. Satiksme Lielajā ielā ir kļuvusi raitāka, bet esam
atteikušies no tā sauktā bezkonfliktu satiksmes organizācijas
modeļa, proti, atsevišķos krustojumos esam noņēmuši luksoforu
papildsekcijas, un vadītājiem, lai veiktu kreiso pagriezienu, ir
jāpalaiž pretim braucošās automašīnas, kā to paredz satiksmes
noteikumi. Tomēr jāņem vērā, ka satiksmes organizācija nekad nebūs
ideāla, jo visi vēlas priekšrocības – gan gājēji, gan velobraucēji,
gan autovadītāji galvenokārt uzsver savas vajadzības, savukārt
mums, piedāvājot risinājumu, ir jāņem vērā visu pušu intereses.
Jelgavas priekšrocība ir tā, ka mūsu ielas ir pietiekami platas,
lai tajās apvienotu gājēju plūsmu ar velo satiksmi. Redzam, ka Rīgā
tas nav iespējams un starp satiksmes dalībniekiem rada daudz
konfliktsituāciju. Varētu jau teikt, ka priekšrocībām pilsētā jābūt
gājējiem un velosipēdistiem – daļēji pēc šī principa arī strādājam
–, taču jārēķinās, ka šādā gadījumā ielas un krustojumi būs pilni
ar autotransportu, kas tāpat vien nekur nepazudīs. Jāņem vērā, ka
satiksmes intensitāte pēdējos gados atkal ir ievērojami pieaugusi –
šobrīd Čakstes bulvāra un Lielās ielas krustojumu diennaktī šķērso
līdz pat 37 tūkstošiem automašīnu.

 

Pēdējos gados pilsētā ir notikusi intensīva attīstība,
akcentu liekot uz jaunajiem objektiem. Vai spējat sadalīt uzmanību
un novārtā nepaliek pārējā pilsēta?

Mēs esam veikuši pilsētas infrastruktūras novērtējumu. Šī
informācija elektroniski apkopota ģeogrāfiskās informācijas
sistēmā. Tajā ir iekļauti visi «Pilsētsaimniecības» apsaimniekošanā
nodotie objekti. Esam fiksējuši objektu nolietojumu un tehnisko
stāvokli. Pēc tā arī vadāmies, plānojot turpmākos darbus un
vajadzības. Vērā ņemami ieguldījumu turpmākajos gados būs
nepieciešami pilsētas lietusūdens novadīšanas sistēmas
sakārtošanai, sākot ar nolietotajiem kolektoriem un beidzot ar
grāvju sistēmu privātās apbūves teritorijās. Regulāri sekojam līdzi
arī pilsētas ielām ar grants segumu, kurās tiek veikta ikdienas
kopšanas darbi un periodiskā uzbēršana. Remontējam arī
daudzdzīvokļu māju iekšpagalmu tranzīta ceļus. Te gan jāuzsver, ka
paši iekšpagalmi kā mājām piegulošā teritorija ir dzīvokļu
īpašnieku pārziņā.

 

Cik aktīvi iedzīvotāji izmanto «Pilsētsaimniecības»
Pašvaldības operatīvās informācijas centra (POIC) bezmaksas tālruni
8787, lai informētu par dažādām nebūšanām?

Šobrīd pat grūti iedomāties, kā mēs strādātu, ja nebūtu šī
tālruņa. Lai gan mūsu inženieri regulāri apseko pilsētu, ne visu
izdodas pamanīt un piefiksēt. Iedzīvotāji ir aktīvi un ziņo mums
par problēmām un saviem novērojumiem. Tas būtiski atvieglo darbu,
jo varam operatīvi reaģēt. POIC ir ļoti veiksmīgs projekts, jo
vienuviet apkopo informāciju no visiem operatīvajiem dienestiem un
iedzīvotājiem. Šī centra pārraudzībā nodota arī civilās
aizsardzības funkcija.

 

Par ko iedzīvotāji visbiežāk ziņo?

Pārsvarā šai informācijai ir sezonāls raksturs. Vasarā saņemam
informāciju par putekļainajiem grants seguma ceļiem, rudenī cilvēki
vērīgāk seko pilsētas apgaismojumam, ziemā ir sniega problēmas, bet
pavasaros – pali un dubļi uz ielām. Katram zvanam cenšamies
nodrošināt arī atgriezenisko saiti, un, ja cilvēks to vēlas,
informējam par pieņemto lēmumu, tas ir, kā tiks risināts
pieteiktais jautājums. Savukārt tiem, kuri ērtāk jūtas
elektroniskajā vidē, aicinām izmantot interaktīvo karti mūsu mājas
lapā www.pilsetsaimnieciba.lv, kurā arī var fiksēt novēroto. Šo
pašu karti var izmantot arī kā mobilo aplikāciju savā tālrunī. Pērn
POIC tika reģistrēts 7431 pieteikums, tostarp 6859 pa bezmaksas
iedzīvotāju atbalsta tālruni 8787, 406 pieteikumi fiksēti
interaktīvajā kartē, bet 166 – mobilajā aplikācijā.

 

Vai saņemat sūdzības par pilsētas ietvēm, kuras vietām
ir ļoti sliktā stāvoklī?

Jā, jau vairākus gadus šim jautājumam pievēršam īpašu uzmanību,
jo ne vienmēr, atjaunojot asfalta segumu, ir iespējams uzreiz
sakārtot arī ietves. Šogad ietves tiks atjaunotas Filozofu ielā no
Rūpniecības līdz Mārtiņa ielai, K.Barona ielā pie kultūras nama,
Vaļņu ielā pie bērnudārza, Pulkveža O.Kalpaka ielā pie 4.
pamatskolas un Mazajā ceļā no Sarmas līdz Egas ielai. Prioritāte ir
tām ietvēm, kuras atrodas pie izglītības iestādēm, kā arī vietās ar
intensīvu gājēju plūsmu.

 

Pilsētas apstādījumos esošās gobas ir
skārusi slimība – vai plānojat veikt organizētu slimo koku
izzāģēšanu?

Pagaidām organizēta slimo koku izzāģēšana nav plānota. Vērosim,
vai šī slimība progresēs, tad arī pieņemsim lēmumu, kā
rīkoties.

 

Viena no «Pilsētsaimniecības» atbildības jomām ir kapu
saimniecība. Vai ir plānotas kādas jaunas iniciatīvas šajā
jomā?

Jaunas kapavietas šobrīd tiek ierādītas tikai Bērzu kapsētā –
tur vietas pietiks vēl trīs četriem gadiem. Taču turpinām darbu pie
Meža kapsētas paplašināšanas. Šogad esam pabeiguši uzbēršanas
darbus, bet nākamgad sāksim labiekārtot teritoriju, veidojot
celiņus un apstādījumus. Turpinām arī kapsētu digitalizācijas
projektu. Sadarbībā ar kapu informācijas un pārvaldības uzņēmumu
interneta vietnē www.cemety.lv digitāli apkopojam informāciju par
pilsētas kapsētām un visiem apbedījumiem. Šobrīd ir apkopota un
publiski pieejama informācija par Zanderu un Bērzu kapsētu.

 

Vai varat solīt, ka turpmāk
«Pilsētsaimniecība» strādās vēl labāk?

Arī līdz šim esam centušies visu paveikt pēc labākās
sirdsapziņas. Pilsēta ir pietiekami liela ar daudz un dažādām
vajadzībām, tādēļ nekad nevarēs paveikt visu, bet rūpīgi sekosim
līdzi tam, lai neviena sūdzība vai ierosinājums nepaliktu bez
atbildes. Apzinos, ka viena aizsprostota caurteka vai sabojāts ceļa
segums konkrētās ielas iedzīvotājam bieži vien ir augstāka līmeņa
prioritāte par mūsu lielajiem projektiem.

 

Pilsētas ielas un ceļi

Jelgavā ir 366 ielas 270 km garumā, no tām:

122,9 km ar asfaltbetona segumu (45,52%);

111 km ar grants (šķembu)
segumu (41,11%)
;

32,11 km grunts bez seguma (11,89%);

3,99 km ar bruģa segumu (1,47%);

ietves ar bruģa/asfalta segumiem
160 000m2;

veloceliņi 36,20
km.

Laika posmā no 2004. gada līdz 2014.
gadam rekonstruēti 15% asfaltēto ielu.
Uzbērtas 150
grants seguma ielas un to posmi.

 

Uzziņai:

Māris Mielavs

Beidzis RTU Būvniecības fakultātes Transporta būvju
institūtu.

Strādājis par mērnieku un ielu projektētāju.

No 2010. gada – iestādes «Pilsētsaimniecība» ielu ekspluatācijas
inženieris.

No 2012. gada – Ielu apsaimniekošanas nodaļas vadītājs

No 2013. gada rudens – iestādes vadītāja vietnieks.

No 2014. gada 1. jūlija – iestādes vadītāja vietas
izpildītājs.

Foto: Ivars Veiliņš