19 °C, 3.9 m/s, 73.8 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPiparkūku cepšanā izlieto vairākus simtus kilogramu mīklas
Piparkūku cepšanā izlieto vairākus simtus kilogramu mīklas
25/12/2014

Decembris ir laiks, kad konditorejas uzņēmumi pievērš īpašu uzmanību piparkūku cepšanai – tām tiek izlietoti vairāki simti kilogrami mīklas. Cilvēku vēlmes, pasūtot piparkūkas, ir dažādas – daļa vēlas mazus cepumus klasiskās formās, daļa – piparkūkas horoskopu zīmju vai uzņēmumu logo veidolā. Taču netrūkst arī tādu, kas piparkūkas cep paši mājās.

Sintija Liepiņa, RSU Komunikācijas
fakultātes 2. kursa studente

Decembris ir laiks, kad
konditorejas uzņēmumi pievērš īpašu uzmanību piparkūku cepšanai –
tām tiek izlietoti vairāki simti kilogrami mīklas. Cilvēku vēlmes,
pasūtot piparkūkas, ir dažādas – daļa vēlas mazus cepumus klasiskās
formās, daļa – piparkūkas horoskopu zīmju vai uzņēmumu logo
veidolā. Taču netrūkst arī tādu, kas piparkūkas cep paši
mājās.

Konditorejas ceha «Dzirkstele» pārtikas
tehnoloģe Inese Sigutenkova stāsta, ka uzņēmums jau laicīgi
ieplānojis apjomīgu piparkūku cepšanu – piparkūkas sāka cept un
veidot uzkrājumus jau novembrī, lai ar tām visu decembri varētu
nodrošināt apgādājamos veikalus. Paralēli jau iepriekš plānotajai
piparkūku cepšanai, katru dienu tiek pieņemti un veikti arī
pasūtījumi no privātpersonām. «Daļa cilvēku pērk piparkūku mīklu,
lai cepumus varētu pagatavot mājās paši, citi – iespējams,
aizņemtāki cilvēki – pērk jau gatavas piparkūkas. Citi izvēlas
pasūtīt arī īpašas piparkūkas – pārsvarā tās ir lielāka izmēra
eglīšu, zvaigžņu un sirsniņu formā,» stāsta I.Sigutenkova,
atklājot, ka piparkūku mīklu lielos daudzumos iegādājas skolas,
lielveikali un dažādi uzņēmumi.

Kopumā no novembra beigām līdz decembra
vidum konditorejas cehā «Dirkstele» ir izlietots apmēram 400 līdz
500 kilogramu piparkūku mīklas, no kuras lielākā daļa saceptās
piparkūkas piegādāta veikaliem kā gatavā produkcija. Pārtikas
tehnoloģe stāsta, ka piparkūkas visvairāk tiek pirktas līdz
Ziemassvētkiem, pēc tam – krietni mazāk. «Piparkūku cepšana ir
sezonāla. Mums nav gadījies, ka piparkūkas tiek pasūtītas,
piemēram, vasaras vidū, bet, ja kāds vēlētos, mēs to noteikti
varētu izdarīt,» stāsta I.Sigutenkova, norādot, ka papildus
darbinieki piparkūku cepšanai nav vajadzīgi – esošie ar visu tiek
galā.

Arī bistro «Silva» vadītāja Sandra
Blūmane, tāpat kā Inese Sigutenkova, norāda, ka piparkūku pirkšanas
aktīvākais laiks ir līdz Ziemassvētkiem. «Pie mums cilvēki
piparkūkas sāk iegādāties ar Pirmo adventi, līdz Ziemassvētkiem tās
pērk sevišķi aktīvi, pēc tam līdz Jaunajam gadam jau mazliet mazāk,
bet janvāra sākumā, šķiet, visi apēd no svētkiem pāri plaikušās
piparkūkas un nesteidz iegādāties jaunas,» stāsta S.Blūmane,
atklājot, ka līdz decembra vidum ir izlietots 265 kilogrami mīklas,
kas sacepta cepumos, dažādās piparkūku figūrās un pārdota arī kā
mīkla. «Silva» vadītāja S.Blūmane norāda, ka konditoreja saņem
daudz pasūtījumus, kuros cilvēki lūdz piparkūkas izcept īpašās
formās – piparkūku vīriņos, horoskopu zīmēs un dažādās dzīvnieku
formās, arī liela daļa uzņēmumu pasūta piparkūkas viņu logo vai
nosaukuma formās. «Precīzu pasūtījumu skaitu gan nevarēšu nosaukt,
tie ir tiešām daudz, bet mēs, mobilizējot visus savus darbinieku
spēkus, cenšamies izpildīt katru pasūtījumu,» tā
S.Blūmane.

Foto: no JV arhīva