-1.6 °C, 2.7 m/s, 81.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPlāno ievērojami samazināt starppilsētu pasažieru pārvadājumus; Jelgavai tas varētu iet secen
Plāno ievērojami samazināt starppilsētu pasažieru pārvadājumus; Jelgavai tas varētu iet secen
18/04/2011

Lai no dotācijām vietējiem un starppilsētu pasažieru pārvadājumiem šogad ietaupītu desmit miljonus latu, plānots «pārskatīt un optimizēt» maršrutu tīklu. Netiek izslēgta iespēja, ka reisu samazinājums varētu būt arī 50 procenti, tomēr precīzs apjoms būs zināms 1. jūnijā, atzinis satiksmes ministrs Uldis Augulis un Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs. SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs gan prognozē, ka Jelgavai šis samazinājums tomēr varētu iet secen.

Ilze Knusle-Jankevica

Lai no dotācijām vietējiem un starppilsētu pasažieru
pārvadājumiem šogad ietaupītu desmit miljonus latu, plānots
«pārskatīt un optimizēt» maršrutu tīklu. Netiek izslēgta iespēja,
ka reisu samazinājums varētu būt arī 50 procenti, tomēr precīzs
apjoms būs zināms 1. jūnijā, atzinis satiksmes ministrs Uldis
Augulis un Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Normunds
Narvaišs. SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) valdes loceklis
Pēteris Salkazanovs gan prognozē, ka Jelgavai šis samazinājums
tomēr varētu iet secen.

Kā stāsta P.Salkazanovs, pasūtītājam jeb Autotransporta
direkcijai saskaņā ar līgumu jebkurā brīdī ir tiesības vienpusēji
lemt par pasūtījuma apjoma samazināšanu līdz 50 procentiem. JAP
pēdējo divu gadu laikā pārvadājumu apjoms ir samazinājies par 43
procentiem – arī satiksmes ministrs atzinis, ka nevienam citam
pasažieru pārvadātājam Latvijā apjoms nav tik ievērojami sarucis.
Tieši tāpēc JAP valdes loceklis prognozē, ka vēl lielāku
samazinājumu Jelgavai ministrs neprasīs.

N.Narvaišs aģentūrai LETA uzsvēris, ka šogad reisu skaits tiks
samazināts, ņemot vērā gan samazinātos dotāciju apjomus, gan
iedzīvotāju skaita samazināšanos, gan pasažieru plūsmu uz lielajiem
centriem. Viņš neizslēdz iespēju, ka reisu samazinājums varētu būt
aptuveni 50 procenti un autobusu satiksme tiks arī saskaņota ar
vilcienu satiksmi, tomēr tas nenozīmējot, ka, piemēram, uz Jelgavu
vairs nekursēs autobusi.

Galvenokārt tikšot samazināti paralēlie reisi, jo esot
nepieļaujami, ka gandrīz vienlaikus reisā dotas gan starppilsētu,
gan vietējie pārvadātāji. «Konkrētu skaitļu, par cik tiks
samazināti pārvadājumu apjomi, patlaban nav,» tā amatpersonas. Līdz
1. jūnijam tiks sniegti priekšlikumi, cik reisu tiks samazināts,
taču pakāpeniski pārmaiņas maršrutos tikšot veiktas katru
mēnesi.

Izlīdzinātas tikšot arī cenas, jo līdz šim starppilsētu
maršrutos biļešu cenas bijušas dārgākas nekā vietējos. Īpaši cenu
samazinājumu izjutīšot pasažieri īsajos maršrutos. U.Augulis
uzsvēra, ka netiek izskatīta iespēja celt biļešu cenas. Atsaucoties
uz ieceri tās izlīdzināt, P.Salkazanovs norāda, ka no 1. jūnija
biļetes cena maršrutā Jelgava–Rīga varētu maksāt 1,30 latus
līdzšinējo 1,50 latu vietā. 

Foto: Ivars Veiliņš