Pašvaldības operatīvās informācijas centrs (POIC) apkopojis statistiku par 2017. gadu. Dati liecina, ka ar katru gadu POIC saņemto ziņojumu skaits aug – pērn saņemti 13 088 ziņojumi, kas ir par 371 vairāk nekā 2016. gadā. POIC vadītājs Gints Reinsons secina: «Jo pilsēta vairāk attīstās un tiek uzlabota infrastruktūra, jo vairāk saņemam gan iedzīvotāju pieteikumus par pilsētas infrastruktūras bojājumiem, gan ierosinājumus pilsētvides uzlabošanai.»
G.Reinsons stāsta, ka pērn saņemto ziņojumu skaits salīdzinājumā ar 2016. gadu audzis par 2,9 procentiem. No 2017. gadā saņemtajiem 13 088 ziņojumiem 204 ir par Jelgavas novadu, 111 – par Ozolnieku novadu, bet pārējie – par Jelgavas pilsētu. Salīdzinājumam: 2016. gadā POIC saņēma 12 717 ziņojumus, 2015. gadā – 10 650.
Pērn POIC apstrādājis 528 iedzīvotāju pieteikumus pilsētas interaktīvajā kartē www.karte.pilsetsaimnieciba.lv, bet pārējie pieteikumi saņemti no iedzīvotājiem, inženieriem, sadarbības partneriem, operatīvajiem dienestiem, monitoringa sistēmām un citiem avotiem, tostarp pa bezmaksas tālruni 8787. «Pagājušajā gadā tika uzlabota interaktīvā karte, lai to ērti būtu lietot arī mobilajās ierīcēs. Taču, izvērtējot situāciju un cilvēku paradumus, šobrīd izstrādes procesā ir jauna – modernāka – mobilā lietotne,» skaidro G.Reinsons.
Viņš atzīst, ka jelgavnieki arvien vairāk iegaumē POIC bezmaksas iedzīvotāju atbalsta tālruni 8787, uzskatot, ka tas ir ērtākais un ātrākais veids, kā paziņot par kādu risināmu jautājumu pilsētā, kā arī problēmas atzīmē interaktīvajā kartē. «Iedzīvotāji ziņo un seko līdzi, cik ātri tiek reaģēts un situācija atrisināta. Informāciju cenšamies operatīvi nodot iestādei, kas atbildīga par konkrētās problēmas risināšanu, un, redzot, ka ir rezultāts, jelgavniekiem rodas arvien lielāka uzticība POIC,» skaidro G.Reinsons, gan nenoliedzot, ka pilsētā vēl aizvien ir cilvēki, kuri par POIC bezmaksas tālruni nav dzirdējuši.
Visvairāk ziņojumu – 1136 (2016. gadā – 668) – pērn saņemts par problēmām uz ielām un ietvēm, piemēram, iedzīvotāji informējuši par to, ka uz ceļa braucamās daļas kaut kas izlijis, par slidenām ietvēm, sabojātu bruģi, otra aktualitāte ir ziņojumi par klaiņojošiem un pazudušiem dzīvniekiem – 1046 ziņojumi (2016. gadā – 1012). 1029 ziņojumi pērn saņemti par problēmām ar satiksmes organizācijas līdzekļiem (2016. gadā – 1005), 658 ziņojumi – par ielu apgaismojumu (2016. gadā – 753), 582 ziņojumi (2016. gadā – 611) saņemti par problēmām hidrotehniskajās būvēs, kas ir, piemēram, kolektori, sūknētavas, lietus ūdens kanalizācija, grāvji, akas, 360 ziņojumi (2016. gadā – 451) bijuši par problēmām pilsētas zaļajās zonās, 187 ziņojumi (2016. gadā – 257) – par problēmām ar ceļa zīmēm.
Diemžēl uz pusi audzis pieteikumu skaits par sabojātām pieturām – pērn saņemti 62 šādi ziņojumi, 2016. gadā – 34, tāpat par trešo daļu audzis ziņojumu skaits par bojātiem soliņiem un atkritumu urnām – pērn saņemti 68 ziņojumi, bet gadu iepriekš – 44. «Jelgavas pašvaldība daudz strādā, lai, gādājot par iedzīvotāju ērtībām, pilsētā uzlabotu infrastruktūru. Ir izveidotas jaunas autobusu pieturas, uzstādīti papildu soliņi, atkritumu urnas, taču arvien vairāk ziņojumu saņemam par to, ka šī infrastruktūra ir sabojāta,» rezumē G.Reinsons.
Foto: no JV arhīva