-2.2 °C, 2.2 m/s, 73.5 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāPOIC pagājušajā gadā saņēmis 13 088 ziņojumus
POIC pagājušajā gadā saņēmis 13 088 ziņojumus
18/01/2018

Pašvaldības operatīvās informācijas centrs (POIC) apkopojis statistiku par 2017. gadu. Dati liecina, ka ar katru gadu POIC saņemto ziņojumu skaits aug – pērn saņemti 13 088 ziņojumi, kas ir par 371 vairāk nekā 2016. gadā. POIC vadītājs Gints Reinsons secina: «Jo pilsēta vairāk attīstās un tiek uzlabota infrastruktūra, jo vairāk saņemam gan iedzīvotāju pieteikumus par pilsētas infrastruktūras bojājumiem, gan ierosinājumus pilsētvides uzlabošanai.»

G.Reinsons stāsta, ka pērn saņemto ziņojumu skaits salīdzinājumā
ar 2016. gadu audzis par 2,9 procentiem. No 2017. gadā saņemtajiem
13 088 ziņojumiem 204 ir par Jelgavas novadu, 111 – par
Ozolnieku novadu, bet pārējie – par Jelgavas pilsētu.
Salīdzinājumam: 2016. gadā POIC saņēma 12 717 ziņojumus, 2015.
gadā – 10 650.

Pērn POIC apstrādājis 528  iedzīvotāju pieteikumus pilsētas
interaktīvajā kartē www.karte.pilsetsaimnieciba.lv, bet pārējie
pieteikumi saņemti no iedzīvotājiem, inženieriem, sadarbības
partneriem, operatīvajiem dienestiem, monitoringa sistēmām un
citiem avotiem, tostarp pa bezmaksas tālruni 8787. «Pagājušajā gadā
tika uzlabota interaktīvā karte, lai to ērti būtu lietot arī
mobilajās ierīcēs. Taču, izvērtējot situāciju un cilvēku paradumus,
šobrīd izstrādes procesā ir jauna – modernāka – mobilā lietotne,»
skaidro G.Reinsons. 

Viņš atzīst, ka jelgavnieki arvien vairāk iegaumē POIC bezmaksas
iedzīvotāju atbalsta tālruni 8787, uzskatot, ka tas ir ērtākais un
ātrākais veids, kā paziņot par kādu risināmu jautājumu pilsētā, kā
arī problēmas atzīmē interaktīvajā kartē. «Iedzīvotāji ziņo un seko
līdzi, cik ātri tiek reaģēts un situācija atrisināta. Informāciju
cenšamies operatīvi nodot iestādei, kas atbildīga par konkrētās
problēmas risināšanu, un, redzot, ka ir rezultāts, jelgavniekiem
rodas arvien lielāka uzticība POIC,» skaidro G.Reinsons, gan
nenoliedzot, ka pilsētā vēl aizvien ir cilvēki, kuri par POIC
bezmaksas tālruni nav dzirdējuši.

Visvairāk ziņojumu – 1136 (2016. gadā – 668) – pērn saņemts par
problēmām uz ielām un ietvēm, piemēram, iedzīvotāji informējuši par
to, ka uz ceļa braucamās daļas kaut kas izlijis, par slidenām
ietvēm, sabojātu bruģi, otra aktualitāte ir ziņojumi par
klaiņojošiem un pazudušiem dzīvniekiem – 1046 ziņojumi (2016. gadā
– 1012). 1029 ziņojumi pērn saņemti par problēmām ar satiksmes
organizācijas līdzekļiem (2016. gadā – 1005), 658 ziņojumi – par
ielu apgaismojumu (2016. gadā – 753), 582 ziņojumi (2016. gadā –
611) saņemti par problēmām hidrotehniskajās būvēs, kas ir,
piemēram, kolektori, sūknētavas, lietus ūdens kanalizācija, grāvji,
akas, 360 ziņojumi (2016. gadā – 451) bijuši par problēmām pilsētas
zaļajās zonās, 187 ziņojumi (2016. gadā – 257) – par problēmām ar
ceļa zīmēm.

Diemžēl uz pusi audzis pieteikumu skaits par sabojātām pieturām
– pērn saņemti 62 šādi ziņojumi, 2016. gadā – 34, tāpat par trešo
daļu audzis ziņojumu skaits par bojātiem soliņiem un atkritumu
urnām – pērn saņemti 68 ziņojumi, bet gadu iepriekš – 44. «Jelgavas
pašvaldība daudz strādā, lai, gādājot par iedzīvotāju ērtībām,
pilsētā uzlabotu infrastruktūru. Ir izveidotas jaunas autobusu
pieturas, uzstādīti papildu soliņi, atkritumu urnas, taču arvien
vairāk ziņojumu saņemam par to, ka šī infrastruktūra ir sabojāta,»
rezumē G.Reinsons.

Foto: no JV arhīva