5.9 °C, 3.6 m/s, 88.7 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāSāk ieviest satiksmes organizācijas izmaiņas Lielajā un Raiņa ielā
Sāk ieviest satiksmes organizācijas izmaiņas Lielajā un Raiņa ielā
20/05/2014

No šīs nedēļas pakāpeniski ievieš izmaiņas satiksmes organizācijā Lielajā un Raiņa ielā. Uzzini, kādas izmaiņas būs jāņem vērā visiem satiksmes dalībniekiem!

Jānis Kovaļevskis

No šīs nedēļas pakāpeniski ievieš
izmaiņas satiksmes organizācijā Lielajā un Raiņa ielā. Uzzini,
kādas izmaiņas būs jāņem vērā visiem satiksmes
dalībniekiem!

17. aprīļa Ceļu satiksmes kustības drošības komisijas sēdē,
pamatojoties uz satiksmes vadības sistēmas audita rezultātiem,
pieņemts lēmums mainīt satiksmes organizāciju Lielajā un Raiņa
ielā. Komisijas priekšsēdētājs Jelgavas pilsētas domes
priekšsēdētāja vietnieks Jurijs Strods norāda, ka sākotnēji,
veidojot satiksmes organizācijas modeli, minētajās ielās lielākais
akcents tika likts uz satiksmes drošības jautājumiem, maksimāli
samazinot iespējamās konfliktsituācijas uz ceļa. «Prakse
apliecināja, ka drošības kritērijus esam izpildījuši ar uzviju, jo
negadījumu skaits ir samazinājies vairāk nekā uz pusi, bet,
pieaugot satiksmes intensitātei, sabiedrībā veidojās pieprasījums
sabalansēt drošības jautājumus ar raitu autotransporta plūsmu
pilsētā, tādēļ pašvaldības iestāde «Pilsētsaimniecība» veica
satiksmes vadības sistēmas auditu, kurā, modelējot dažādas
situācijas, tika piedāvāti risinājumi, kā uzlabot satiksmes
organizāciju, ņemot vērā visu satiksmes dalībnieku intereses.
Satiksmes dalībniekiem jāapzinās, ka līdz brīdim, kamēr tiks
izbūvēts Ziemeļu apvedceļš, būs jāsamierinās ar zināmām neērtībām,
jo pilsētas centrā esošie tilti pār Driksu un Lielupi intensīvākās
satiksmes laikā ir pārslogoti – aptuveni trešdaļa autovadītāju
brauc tranzītā cauri pilsētai,» stāsta J.Strods.

«Pilsētsaimniecības» vadītājs Andrejs Baļčūns apstiprina, ka
izmaiņas plānots ieviest pakāpeniski aptuveni mēneša laikā un
galvenais uzsvars tiks likts uz gaidīšanas laika samazināšanu pie
luksoforiem kā autovadītājiem, tā gājējiem. «Atbilstoši mūsu
aprēķiniem pēc veiktajām izmaiņām Lielās ielas ceļa posmu no Dambja
ielas krustojuma līdz Čakstes bulvārim normālos satiksmes
apstākļos, šķērsojot astoņus krustojumus, turpmāk varēs veikt
aptuveni trīs minūtēs līdzšinējo piecu minūšu vietā, bet gājējiem
zaļās gaismas signāls paralēli Lielajai un Raiņa ielai turpmāk tiks
dots automātiski līdz ar autotransporta plūsmu,» skaidro A.Baļčūns,
piebilstot, ka viens no faktoriem, kas ietekmēja līdzšinējo
satiksmes organizācijas modeli, ir arvien pieaugošā satiksmes
intensitāte – ja vēl 2010. gadā Lielās ielas un Čakstes bulvāra
krustojumu šķērsoja līdz 20 tūkstošiem autotransporta vienību
diennaktī, tad šobrīd to skaits jau pārsniedz 30 tūkstošus.

 

Plānotās izmaiņas Lielajā un Raiņa ielā

Visos krustojumos Lielās ielas posmā no Dambja
ielas līdz Jāņa Čakstes bulvārim gājējiem zaļo gaismu plānots
ieslēgt kopā ar transporta zaļo gaismu paralēli Lielajai ielai pat
tad, ja gājējiem nav nospiesta izsaukuma poga, bet sekunžu
skaitītāji ieslēgsies tikai tad, ja būs nospiesta izsaukuma poga.
Šīs izmaiņas gājējiem samazinās gaidīšanas laiku pie luksofora.

 

Lielās–Dambja ielas
krustojums:

• gājējiem zaļās gaismas signāls paralēli
Lielajai ielai tiks dots automātiski ar autotransporta plūsmu;

• šķērsojot Lielo ielu, tāpat kā iepriekš, būs
jānospiež izsaukuma poga pie luksofora.

 

 

 

 

Lielās–Pulkveža Oskara Kalpaka ielas
krustojums:

• gājējiem zaļās gaismas signāls paralēli
Lielajai ielai tiks dots automātiski ar autotransporta plūsmu;

• šķērsojot Lielo ielu, tāpat kā iepriekš, būs
jānospiež izsaukuma poga pie luksofora.

 

 

 

 

 Lielās–Pētera ielas
krustojums:

• gājējiem zaļās gaismas signāls paralēli
Lielajai ielai tiks dots automātiski ar autotransporta plūsmu;

• šķērsojot Lielo ielu, tāpat kā iepriekš, būs
jānospiež izsaukuma poga pie luksofora;

• Lielās ielas autotransporta plūsma abos
virzienos tiks apvienota vienā fāzē, izmantojot «sarkanā krusta»
indikatoru, lai informētu vadītājus par to, ka plūsma virzienā no
centra ir apturēta, lai veiktu kreiso pagriezienu uz Pulkveža
Brieža ielu, bet kreiso pagriezienu uz Pētera ielu, pēc kura ir
mazs pieprasījums (līdz 9 automašīnām stundā), varēs veikt pie
kopējā zaļā signāla.

 

Lielās–Mātera ielas
krustojums:

• gājējiem zaļās gaismas signāls paralēli
Lielajai ielai tiks dots automātiski ar autotransporta plūsmu;

• šķērsojot Lielo ielu, tāpat kā iepriekš, būs
jānospiež izsaukuma poga pie luksofora;

• Lielās ielas autotransporta plūsma abos
virzienos tiks apvienota vienā fāzē, izmantojot «sarkanā krusta»
indikatoru, lai informētu vadītājus par to, ka plūsma virzienā no
Pētera ielas ir apturēta un droši var veikt kreiso pagriezienu uz
Mātera ielu virzienā no centra. Kreiso pagriezienu uz Mātera ielu
virzienā no Pētera ielas varēs veikt pie kopējā zaļā signāla.

 

Lielās–Pasta ielas
krustojums:

• gājējiem zaļās gaismas signāls paralēli
Lielajai ielai tiks dots automātiski ar autotransporta plūsmu;

• šķērsojot Lielo ielu, tāpat kā iepriekš, būs
jānospiež izsaukuma poga pie luksofora;

• kustību plānots organizēt trijās fāzēs.
Virzienā no Katoļu ielas transporta kustība tiks organizēta pa
joslām: labā josla – tikai taisni, kreisā josla – tikai pa kreisi,
jo pagriezienu uz Pasta ielu no kreisās joslas veic aptuveni 65
procenti autovadītāju. Izmainot satiksmes organizāciju,
palielināsies krustojuma caurplūde, jo laikā, kad brauks transports
no Mātera ielas puses, būs atļauts braukt labajā joslā esošajiem
transportlīdzekļiem no Katoļu ielas puses.

 

Lielās–Akadēmijas ielas
krustojums:

• gājējiem zaļās gaismas signāls paralēli
Lielajai ielai tiks dots automātiski ar autotransporta plūsmu;

• šķērsojot Lielo ielu, tāpat kā iepriekš, būs
jānospiež izsaukuma poga pie luksofora;

• plānots sadalīt gājēju pāreju pār Lielo ielu
divās daļās: 1. – Lielā iela, 2. – Uzvaras iela. Tas uzlabos
transporta plūsmu no Lielās ielas uz Uzvaras ielu un samazinās
gaidīšanas laiku pārējiem satiksmes dalībniekiem.

 

 Lielās–Katoļu ielas
krustojums:

• gājējiem zaļās gaismas signāls paralēli
Lielajai ielai tiks dots automātiski ar autotransporta plūsmu;

• šķērsojot Lielo ielu, tāpat kā iepriekš, būs
jānospiež izsaukuma poga pie luksofora.

 

 

 

 

 

Lielās ielas–Jāņa Čakstes bulvāra
krustojums:

• gājējiem zaļās gaismas signāls paralēli
Lielajai ielai tiks dots automātiski ar autotransporta plūsmu;

• vienā luksoforu darbības fāzē tiks apvienota
Lielās ielas plūsma abos virzienos, izmantojot «sarkanā krusta»
indikatoru, lai informētu vadītājus par to, ka plūsma virzienā no
centra puses ir apturēta, lai veiktu kreiso pagriezienu uz Jāņa
Čakstes bulvāri virzienā no Rīgas. Kreiso pagriezienu uz Jāņa
Čakstes bulvāri virzienā uz viesnīcu «Jelgava» plānots veikt pie
kopējā zaļā signāla;

• tiks samazināts zaļās gaismas degšanas
ilgums transportam, kas veic labo pagriezienu no Jāņa Čakstes
bulvāra uz Rīgas pusi, tādā veidā samazinot transporta intensitāti
Jāņa Čakstes bulvārī, jo turpmāk šo rekreācijas zonu izmantot
tranzīta plūsmai vairs nebūs tik ērti kā šobrīd.

 

Satiksmes organizācijas izmaiņas Raiņa
ielā

• Raiņa ielas krustojumos ar Mātera, Pasta,
Katoļu un Akadēmijas ielu gājējiem zaļo gaismu plānots ieslēgt kopā
ar transporta zaļo gaismu paralēli Raiņa ielai pat tad, ja gājējiem
nav nospiesta izsaukuma poga, bet sekunžu skaitītāji ieslēgsies
tikai tad, ja būs nospiesta izsaukuma poga. Šīs izmaiņas gājējiem
samazinās gaidīšanas laiku pie luksofora. Šķērsojot Raiņa ielu,
tāpat kā iepriekš, būs jānospiež izsaukuma poga;

• ņemot vērā to, ka pēc Lielās un Raiņa ielas
rekonstrukcijas ir mainījusies transporta plūsma Raiņa ielas un
Mātera ielas krustojumā, Satiksmes kustības drošības komisijā
pieņemts lēmums mainīt galvenās ielas statusu no Mātera uz Raiņa
ielu, jo 62 procenti transporta plūsmas ir pa Raiņa ielu, bet tikai
38 procenti – pa Mātera ielu.

 

 

 

Foto: Ivars Veiliņš