Kaut arī sinoptiķi vēl nesteidz solīt pilnīgu ziemas atkāpšanos, jau pirmajās pavasara dienās autovadītāji steidz mainīt riepas. «Ir par ātru, asfalta temperatūra vēl ir pietiekami zema, lai nedz riepām, nedz asfaltam vēl skāde nerastos. Bet ko lai dara, ja klientam ir «BMW» un vasara viņam sākas ar lielo disku uzlikšanu? Tad, protams, viņi izmanto pirmo brīdi, kad it kā nesmukos ziemas diskus nolikt malā,» ironizējot teic servisa «Riepu experti» vadītājs Mareks Ādmīdiņš.
Ligita Vaita
Jau apmēram nedēļu riepu maiņas pakalpojums pieprasīts kļuvis «Mārtiņa riepu servisā», taču, tā kā vienlaikus servisā var nomainīt riepas līdz četriem auto, garas rindas neveidojas. «Pāragri tas nav, tiem, kas uzlikuši labas ziemas riepas, bažas ir par riepu kvalitāti, braucot ar tām siltos laikapstākļos. Riepas jau ātrāk nodilst, turklāt riepas ar radzēm arī bojā asfaltu,» uzskata servisa struktūrvienības vadītājs Edgars Būčiņš.
Līdzīgi pirmie autovadītāji, kuri ziemas riepas vēlējušies likt tālākajā stūrī, jau 1. martā vērsušies pie servisa «Riepu experti» speciālistiem. «Vispār traki, protams, ka vēl pāragri, vēl sestdien skatījāmies, ka pie servisa peļķēm pāri ledus kārta, bet klienti grib mainīt riepas,» tā M.Ādmīdiņš. Viņš norāda, ka servisa darbinieki cenšas skaidrot klientiem, ka riepas vēl paspēs nomainīt, taču ieteikumos klausās vien retais. «Bet kam ir «BMW» un ziemā virsū mazie diski, tie jau pārsvarā neklausās – vajag lielos smukos vasaras diskus un viss,» teic servisa vadītājs.
Viņš skaidro, ka gaisa temperatūra vēl ir pietiekami zema, tāpēc par riepu nodilšanu vēl jāsatraucas neesot. «Pastiprināti ziemas riepas tiek bojātas tikai tad, ja asfalta, nevis gaisa, temperatūra ir no plus 10 grādiem. Tātad, ja tagad naktī ir ap 0 grādiem, bet dienā ap plus 8 grādiem, tad asfalta temperatūra vēl nav tik augsta, lai bojātu riepas. Vēl noteikti vajadzētu braukt ar ziemas riepām!» uzsver M.Ādmīdiņš.
Pie viņiem servisā dienā vēršas jau ap 15 klientiem, kuri vēlas mainīt ziemas riepas pret vasaras, tomēr nepieciešamības pēc strādāšanas arī svētdienā, ko ik pavasari un rudeni ievieš servisā, vēl nav. Viņš norāda uz vēl kādu tendenci – ne visi klienti zina, kad Ceļu satiksmes noteikumi nosaka mainīt riepas. «Ir arī tādi klienti, kuriem šķiet, ja 1. marts, tātad obligāti jāmaina riepas. Cilvēki jauc noteikumos paredzētos datumus,» tā viņš.
Savukārt īpašu riepu maiņas bumu vēl neizjūt «Jelgavas riepu centrā». «Nu, pa kādam jau maina, bet rindas vēl neveidojas. Domāju, ka uz nākamās nedēļas beigām visi saskries,» teic «Jelgavas riepu centra» vadītājs Arvis Augulis. Šajā servisā pašlaik dienā apkalpo ap desmit klientu, kuri vēlas riepas mainīt uz vasarai piemērotām.
Jāatgādina, ka Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka ziemas sezonā – no 1. decembra līdz 1. martam – automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, kā arī to piekabēm, obligāti jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām. Pārējā laikā ziemas riepu lietošana ir pēc autovadītāja ieskatiem un atbilstoši laika apstākļiem. Savukārt riepas ar redzēm drīkst izmantot tikai no 1. oktobra līdz 1. maijam.
Foto: Ivars Veiliņš