-5.3 °C, 1.2 m/s, 89.4 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāServisu vadītāji: Riepas maina jau tagad, lai uzliktu smukākus diskus
Servisu vadītāji: Riepas maina jau tagad, lai uzliktu smukākus diskus
11/03/2014

Kaut arī sinoptiķi vēl nesteidz solīt pilnīgu ziemas atkāpšanos, jau pirmajās pavasara dienās autovadītāji steidz mainīt riepas. «Ir par ātru, asfalta temperatūra vēl ir pietiekami zema, lai nedz riepām, nedz asfaltam vēl skāde nerastos. Bet ko lai dara, ja klientam ir «BMW» un vasara viņam sākas ar lielo disku uzlikšanu? Tad, protams, viņi izmanto pirmo brīdi, kad it kā nesmukos ziemas diskus nolikt malā,» ironizējot teic servisa «Riepu experti» vadītājs Mareks Ādmīdiņš.

Ligita Vaita

Kaut arī sinoptiķi vēl nesteidz solīt
pilnīgu ziemas atkāpšanos, jau pirmajās pavasara dienās
autovadītāji steidz mainīt riepas. «Ir par ātru, asfalta
temperatūra vēl ir pietiekami zema, lai nedz riepām, nedz asfaltam
vēl skāde nerastos. Bet ko lai dara, ja klientam ir «BMW» un vasara
viņam sākas ar lielo disku uzlikšanu? Tad, protams, viņi izmanto
pirmo brīdi, kad it kā nesmukos ziemas diskus nolikt malā,»
ironizējot teic servisa «Riepu experti» vadītājs Mareks
Ādmīdiņš.

 

Jau apmēram nedēļu riepu maiņas pakalpojums
pieprasīts kļuvis «Mārtiņa riepu servisā», taču, tā kā vienlaikus
servisā var nomainīt riepas līdz četriem auto, garas rindas
neveidojas. «Pāragri tas nav, tiem, kas uzlikuši labas ziemas
riepas, bažas ir par riepu kvalitāti, braucot ar tām siltos
laikapstākļos. Riepas jau ātrāk nodilst, turklāt riepas ar radzēm
arī bojā asfaltu,» uzskata servisa struktūrvienības vadītājs Edgars
Būčiņš.

Līdzīgi pirmie autovadītāji, kuri ziemas
riepas vēlējušies likt tālākajā stūrī, jau 1. martā vērsušies pie
servisa «Riepu experti» speciālistiem. «Vispār traki, protams, ka
vēl pāragri, vēl sestdien skatījāmies, ka pie servisa peļķēm pāri
ledus kārta, bet klienti grib mainīt riepas,» tā M.Ādmīdiņš. Viņš
norāda, ka servisa darbinieki cenšas skaidrot klientiem, ka riepas
vēl paspēs nomainīt, taču ieteikumos klausās vien retais. «Bet kam
ir «BMW» un ziemā virsū mazie diski, tie jau pārsvarā neklausās –
vajag lielos smukos vasaras diskus un viss,» teic servisa
vadītājs.

Viņš skaidro, ka gaisa temperatūra vēl ir
pietiekami zema, tāpēc par riepu nodilšanu vēl jāsatraucas neesot.
«Pastiprināti ziemas riepas tiek bojātas tikai tad, ja asfalta,
nevis gaisa, temperatūra ir no plus 10 grādiem. Tātad, ja tagad
naktī ir ap 0 grādiem, bet dienā ap plus 8 grādiem, tad asfalta
temperatūra vēl nav tik augsta, lai bojātu riepas. Vēl noteikti
vajadzētu braukt ar ziemas riepām!» uzsver M.Ādmīdiņš.

Pie viņiem servisā dienā vēršas jau ap 15
klientiem, kuri vēlas mainīt ziemas riepas pret vasaras, tomēr
nepieciešamības pēc strādāšanas arī svētdienā, ko ik pavasari un
rudeni ievieš servisā, vēl nav. Viņš norāda uz vēl kādu tendenci –
ne visi klienti zina, kad Ceļu satiksmes noteikumi nosaka mainīt
riepas. «Ir arī tādi klienti, kuriem šķiet, ja 1. marts, tātad
obligāti jāmaina riepas. Cilvēki jauc noteikumos paredzētos
datumus,» tā viņš.

Savukārt īpašu riepu maiņas bumu vēl neizjūt
«Jelgavas riepu centrā». «Nu, pa kādam jau maina, bet rindas vēl
neveidojas. Domāju, ka uz nākamās nedēļas beigām visi saskries,»
teic «Jelgavas riepu centra» vadītājs Arvis Augulis. Šajā servisā
pašlaik dienā apkalpo ap desmit klientu, kuri vēlas riepas mainīt
uz vasarai piemērotām.

Jāatgādina, ka Ceļu satiksmes noteikumi
paredz, ka ziemas sezonā – no 1. decembra līdz 1. martam –
automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas,
kā arī to piekabēm, obligāti jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām.
Pārējā laikā ziemas riepu lietošana ir pēc autovadītāja ieskatiem
un atbilstoši laika apstākļiem. Savukārt riepas ar redzēm drīkst
izmantot tikai no 1. oktobra līdz 1. maijam.

Foto: Ivars Veiliņš