Divu bērnu māmiņa Līga ir satraukusies par situāciju Aviācijas un Garozas ielā, kur, viņasprāt, ir bītsma ielas šķērsošana. «Šoferiem šeit ir daudz lielākas priekšrocības nekā gājējiem, piemēram, ne luksoforu, ne «gulošo policistu» šajā ielā nav līdz pat Brīvības bulvārim, un, lai gājējs varētu šķērsot braucamo daļu, brīžiem liekas, ka jāriskē ar dzīvību, jo reti kurš šoferis uzskata, ka būtu jāpievērš kāda uzmanība zīmēm, kur nu vēl kādam ātruma ierobežojumam – šajā Garozas ielas posmā šķiet, ka ir atklāta kāda ātrumgaitas trase» tā jelgavniece.
Sintija Čepanone
«Esmu divu bērnu māmiņa: man ir meita – pirmklasniece – un četrus mēnešus vecs dēliņš. Savus bērnus ļoti mīlu, tāpēc uztraucos par viņu drošību. Dzīvoju Garozas ielas apkaimē, precīzāk, Parka ielas privāto māju rajonā. Meitu vedu uz 4. vidusskolu – katru rītu un pēc stundām ejam kājām, un mazais dēls man ir jāņem līdzi, jo nav, kam viņu atstāt. Pirms pāris gadiem Garozas ielas infrastruktūra it kā tika sakārtota: gājējiem izbūvētas jaunas ietves, šoferiem sakārtotas ielas – it kā padomāts par visiem. Bet šoferiem šeit ir daudz lielākas priekšrocības nekā gājējiem, piemēram, ne luksoforu, ne «gulošo policistu» šajā ielā nav līdz pat Brīvības bulvārim, un, lai gājējs varētu šķērsot braucamo daļu, brīžiem liekas, ka jāriskē ar dzīvību, jo reti kurš šoferis uzskata, ka būtu jāpievērš kāda uzmanība zīmēm, kur nu vēl kādam ātruma ierobežojumam – šajā Garozas ielas posmā šķiet, ka ir atklāta kāda ātrumgaitas trase. Pie Cukurfabrikas pārbrauktuves stāv zīme ar ātrumu ierobežojumu 30 km/h, bet tas ir ļoti mazs posms, un, ticiet man, labi ja katrs desmitais šoferis šo zīmi ievēro. Ja vēl tajā brīdi veras ciet pārbrauktuve, šoferīši vēl vairāk spiež līdz pašai grīdai gāzi, lai tikai nav jāstāv, kamēr vilciens aizbrauc.
Šobrīd Garozas ielas un Aviācijas ielas krustojumā tiek paplašināta Aviācijas iela, kura tagad ir pagarināta līdz pat topošajai vagonu rūpnīcai – brīžiem ir tāda sajūta: lai šķērsotu šo krustojumu, gājējam būtu jālido pa gaisu. Tāpat gājēju pāreja pie Aviācijas ielas 9 – it kā zīme, ka gājēju pāreja ir, stāv, bet tur tāpat šoferīši, lai nevajadzētu savlaicīgi nobremzēt, labāk to nedara vispār un aiztraucas lielā ātrumā tālāk. Man ar bērnu ratiņiem atliek tikai atvērt lielas acis par šoferu bezatbildību.
Rakstu jums, jo nezinu, pie kā vērsties ar šo jautājumu. Domāju, ka atradīsies vēl kāds šīs ielas iedzīvotājs, kurš domā tāpat, bet mēs jau esam tikai cilvēki – ja paši neaktualizēsim šo jautājumu, nekas nemainīsies. Par to, vai tuvākajā laikā ir plānotas kādas izmaiņas, mēs netiekam informēti, bet satraukums un bailes tomēr ir,» šādu vēstuli no divu bērnu māmiņas Līgas saņēmaportāls www.jelgavasvestnesis.lv.
Lai izvērtētu iespējas veikt satiksmes drošības uzlabošanu Garozas ielā, jelgavnieces vēstulē aprakstītā situācija izskatīta Satiksmes kustības drošības komisijas sēdē. «Saskaņā ar ceļu projektēšanas standartiem ātrumvaļņu uzstādīšana nav atļauta uz maģistrālajām un tranzīta ielām, uz ielām ar kravas automobiļu satiksmi, pirms dzelzceļa pārbrauktuvēm, un tos nedrīkst izvietot tuvāk par 40 metriem no krustojumiem – tieši šo iemeslu dēļ Garozas ielā un Aviācijas ielā ātrumvaļņi nav uzstādīti,» komentē «Pilsētsaimniecības» ielu ekspluatācijas inženieris Edgars Rubenis, norādot, ka pirms šī jautājuma skatīšanas Satiksmes kustības drošības komisijas sēdē veikta transporta un gājēju skaitīšana Garozas ielas krustojumā ar Parka ielu un Aviācijas ielu, lai fiksētu gājēju un transporta intensitāti minētajos krustojumos un lemtu par nepieciešamību tajos izveidot neregulētas gājēju pārejas. Izvērtējot visus apstākļus, sēdē pieņemts lēmums satiksmes organizāciju tur nemainīt.
«Taču, lai akcentētu autovadītāju uzmanību par tuvošanos gājēju pārejai, Aviācijas ielā pirms Lāčplēša ielas krustojuma šomēnes uzstādītas gājēju pārejas ceļa zīmes ar fluorescentām apmalēm, kā arī, tiklīdz to atļaus laikapstākļi, tiks atjaunots brauktuves horizontālais marķējumu gājēju pārejas vietā,» tā E.Rubenis.
«Pilsētsaimniecība» atgādina, ka Garozas iela un Aviācijas iela ir Jelgavas pilsētas maģistrālās un tranzīta ielas. Garozas ielā infrastruktūra un satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi ir uzstādīti, lai nodrošinātu gājējiem Garozas ielas brauktuves šķērsošanu pirms dzelzceļa pārbrauktuves virzienā no Aviācijas ielas un Aviācijas ielas šķērsošanu pirms krustojuma ar Lāčplēša ielu virzienā no Aviācijas ielas. Gājēju pārejas krustojumā ar Aviācijas ielu virzienā no Cukura ielas nav – tur gājējiem un autovadītājiem krustojuma šķērsošanai jāievēro ceļu satiksmes noteikumi.
Jāuzsver, ka ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu uzrauga policijas darbinieki, tādēļ iedzīvotājas vēstule nosūtīta arī Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja patruļpolicijas nodaļai. Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes priekšnieka palīdze Ieva Sietniece apliecina, ka, pamatojoties uz saņemto vēstuli, policija iespēju robežās pievērsīs papildu uzmanību vēstulē minētajām kustības drošības problēmām Garozas ielā. Taču papildus kā autovadītāji, tā gājēji aicināti ievērot ceļu satiksmes noteikumus.
Foto: Krišjānis Grantiņš