23.4 °C, 1.8 m/s, 56.7 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāSituācijai Garozas ielā papildu uzmanību pievērsīs arī ceļu policija
Situācijai Garozas ielā papildu uzmanību pievērsīs arī ceļu policija
30/10/2014

Divu bērnu māmiņa Līga ir satraukusies par situāciju Aviācijas un Garozas ielā, kur, viņasprāt, ir bītsma ielas šķērsošana. «Šoferiem šeit ir daudz lielākas priekšrocības nekā gājējiem, piemēram, ne luksoforu, ne «gulošo policistu» šajā ielā nav līdz pat Brīvības bulvārim, un, lai gājējs varētu šķērsot braucamo daļu, brīžiem liekas, ka jāriskē ar dzīvību, jo reti kurš šoferis uzskata, ka būtu jāpievērš kāda uzmanība zīmēm, kur nu vēl kādam ātruma ierobežojumam – šajā Garozas ielas posmā šķiet, ka ir atklāta kāda ātrumgaitas trase» tā jelgavniece.

Sintija Čepanone

Divu bērnu māmiņa Līga ir satraukusies
par situāciju Aviācijas un Garozas ielā, kur, viņasprāt, ir bītsma
ielas šķērsošana. «Šoferiem šeit ir daudz lielākas
priekšrocības nekā gājējiem, piemēram, ne luksoforu, ne «gulošo
policistu» šajā ielā nav līdz pat Brīvības bulvārim, un, lai gājējs
varētu šķērsot braucamo daļu, brīžiem liekas, ka jāriskē ar
dzīvību, jo reti kurš šoferis uzskata, ka būtu jāpievērš kāda
uzmanība zīmēm, kur nu vēl kādam ātruma ierobežojumam – šajā
Garozas ielas posmā šķiet, ka ir atklāta kāda ātrumgaitas trase» tā
jelgavniece.

«Esmu divu bērnu māmiņa: man ir meita –
pirmklasniece – un četrus mēnešus vecs dēliņš. Savus bērnus ļoti
mīlu, tāpēc uztraucos par viņu drošību. Dzīvoju Garozas ielas
apkaimē, precīzāk, Parka ielas privāto māju rajonā. Meitu vedu uz
4. vidusskolu – katru rītu un pēc stundām ejam kājām, un mazais
dēls man ir jāņem līdzi, jo nav, kam viņu atstāt. Pirms pāris
gadiem Garozas ielas infrastruktūra it kā tika sakārtota: gājējiem
izbūvētas jaunas ietves, šoferiem sakārtotas ielas – it kā padomāts
par visiem. Bet šoferiem šeit ir daudz lielākas priekšrocības nekā
gājējiem, piemēram, ne luksoforu, ne «gulošo policistu» šajā ielā
nav līdz pat Brīvības bulvārim, un, lai gājējs varētu šķērsot
braucamo daļu, brīžiem liekas, ka jāriskē ar dzīvību, jo reti kurš
šoferis uzskata, ka būtu jāpievērš kāda uzmanība zīmēm, kur nu vēl
kādam ātruma ierobežojumam – šajā Garozas ielas posmā šķiet, ka ir
atklāta kāda ātrumgaitas trase. Pie Cukurfabrikas pārbrauktuves
stāv zīme ar ātrumu ierobežojumu 30 km/h, bet tas ir ļoti mazs
posms, un, ticiet man, labi ja katrs desmitais šoferis šo zīmi
ievēro. Ja vēl tajā brīdi veras ciet pārbrauktuve, šoferīši vēl
vairāk spiež līdz pašai grīdai gāzi, lai tikai nav jāstāv, kamēr
vilciens aizbrauc.

Šobrīd Garozas ielas un Aviācijas ielas
krustojumā tiek paplašināta Aviācijas iela, kura tagad ir
pagarināta līdz pat topošajai vagonu rūpnīcai – brīžiem ir tāda
sajūta: lai šķērsotu šo krustojumu, gājējam būtu jālido pa gaisu.
Tāpat gājēju pāreja pie Aviācijas ielas 9 – it kā zīme, ka gājēju
pāreja ir, stāv, bet tur tāpat šoferīši, lai nevajadzētu savlaicīgi
nobremzēt, labāk to nedara vispār un aiztraucas lielā ātrumā tālāk.
Man ar bērnu ratiņiem atliek tikai atvērt lielas acis par šoferu
bezatbildību.

Rakstu jums, jo nezinu, pie kā vērsties
ar šo jautājumu. Domāju, ka atradīsies vēl kāds šīs ielas
iedzīvotājs, kurš domā tāpat, bet mēs jau esam tikai cilvēki – ja
paši neaktualizēsim šo jautājumu, nekas nemainīsies. Par to, vai
tuvākajā laikā ir plānotas kādas izmaiņas, mēs netiekam informēti,
bet satraukums un bailes tomēr ir,» šādu vēstuli no divu bērnu
māmiņas Līgas saņēmaportāls
www.jelgavasvestnesis.lv.

Lai izvērtētu iespējas veikt satiksmes
drošības uzlabošanu Garozas ielā, jelgavnieces vēstulē aprakstītā
situācija izskatīta Satiksmes kustības drošības komisijas sēdē.
«Saskaņā ar ceļu projektēšanas standartiem ātrumvaļņu uzstādīšana
nav atļauta uz maģistrālajām un tranzīta ielām, uz ielām ar kravas
automobiļu satiksmi, pirms dzelzceļa pārbrauktuvēm, un tos nedrīkst
izvietot tuvāk par 40 metriem no krustojumiem – tieši šo iemeslu
dēļ Garozas ielā un Aviācijas ielā ātrumvaļņi nav uzstādīti,»
komentē «Pilsētsaimniecības» ielu ekspluatācijas inženieris Edgars
Rubenis, norādot, ka pirms šī jautājuma skatīšanas Satiksmes
kustības drošības komisijas sēdē veikta transporta un gājēju
skaitīšana Garozas ielas krustojumā ar Parka ielu un Aviācijas
ielu, lai fiksētu gājēju un transporta intensitāti minētajos
krustojumos un lemtu par nepieciešamību tajos izveidot neregulētas
gājēju pārejas. Izvērtējot visus apstākļus, sēdē pieņemts lēmums
satiksmes organizāciju tur nemainīt.

«Taču, lai akcentētu autovadītāju
uzmanību par tuvošanos gājēju pārejai, Aviācijas ielā pirms
Lāčplēša ielas krustojuma šomēnes uzstādītas gājēju pārejas ceļa
zīmes ar fluorescentām apmalēm, kā arī, tiklīdz to atļaus
laikapstākļi, tiks atjaunots brauktuves horizontālais marķējumu
gājēju pārejas vietā,» tā E.Rubenis.

«Pilsētsaimniecība» atgādina, ka Garozas
iela un Aviācijas iela ir Jelgavas pilsētas maģistrālās un tranzīta
ielas. Garozas ielā infrastruktūra un satiksmes organizācijas
tehniskie līdzekļi ir uzstādīti, lai nodrošinātu gājējiem Garozas
ielas brauktuves šķērsošanu pirms dzelzceļa pārbrauktuves virzienā
no Aviācijas ielas un Aviācijas ielas šķērsošanu pirms krustojuma
ar Lāčplēša ielu virzienā no Aviācijas ielas. Gājēju pārejas
krustojumā ar Aviācijas ielu virzienā no Cukura ielas nav – tur
gājējiem un autovadītājiem krustojuma šķērsošanai jāievēro ceļu
satiksmes noteikumi.

Jāuzsver, ka ceļu satiksmes noteikumu
ievērošanu uzrauga policijas darbinieki, tādēļ iedzīvotājas vēstule
nosūtīta arī Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes Kārtības
policijas biroja patruļpolicijas nodaļai. Valsts policijas Zemgales
reģiona pārvaldes priekšnieka palīdze Ieva Sietniece apliecina, ka,
pamatojoties uz saņemto vēstuli, policija iespēju robežās pievērsīs
papildu uzmanību vēstulē minētajām kustības drošības problēmām
Garozas ielā. Taču papildus kā autovadītāji, tā gājēji aicināti
ievērot ceļu satiksmes noteikumus.

Foto: Krišjānis Grantiņš