Līdz gada beigām SIA «Jelgavas poliklīnika» cer izveidot digitālo telefoncentrāli un ieviest rindu regulatoru. Šim mērķim pašvaldība piešķīrusi 15 tūkstošus latu, un iestādes vadītāja norāda, ka tādējādi tiks uzlabota klientu apkalpošana un nodrošinātas lielākas ērtības poliklīnikas apmeklējuma laikā.
Sintija Čepanone
Lēmums par 15 tūkstošu latu piešķiršanu no pašvaldības budžeta digitālās telefoncentrāles un elektroniskās rindas izveidei Jelgavas poliklīnikā pieņemts septembra domes sēdē.
SIA «Jelgavas poliklīnika» valdes locekle Anna Zīverte norāda, ka tieši šīs arī bijušas aktuālākās nepieciešamības, kuras iestāde, ņemot vērā poliklīnikā īstenoto vērienīgo ES projektu, šobrīd finansiāli paralēli nevarēja atļauties. «Pašlaik jau tiek gatavota iepirkumu dokumentācija. Ļoti ceram iekļauties piešķirtajā summā, taču, pēc pašreizējām aplēsēm, ar to varētu būt par maz, tādēļ esam gatavi ieguldīt arī iestādes līdzekļus. Taču šis pašvaldības atbalsts ir ļoti būtisks, lai mēs sāktu risināt šīs problēmas,» deputātu lēmumu atzinīgi vērtē poliklīnikas vadītāja.
Viņa stāsta, ka jau vairāku gadu garumā poliklīnika izpelnās pacientu neapmierinātību par reģistratūras darbu – proti, vairākkārt saņemtas klientu sūdzības par to, ka nav iespējams sazvanīt reģistratūru, un viņiem līdz ar to šķiet, ka darbinieki nestrādā. «Taču šīs sūdzības ir nepamatotas, jo ik dienu reģistratūrā strādā trīs operatori, kas atbild uz telefonzvaniem. Gadījumos, kad visas telefonlīnijas ir aizņemtas, nākamais zvans ir tā sauktajā gaidīšanas režīmā – tiklīdz līnija atbrīvojas, tas rindas kārtībā tiek pieņemts,» skaidro iestādes vadītāja, piebilstot, ka pašreizējā telefoncentrāle ir saglabājusies vēl no deviņdesmitajiem gadiem un to modernizēt nav iespējams. «Kā viens no problēmas risinājumiem būtu digitālās telefoncentrāles izveide, kas ļautu klientus arī informēt, piemēram, cik ilgi jāuzgaida, līdz atbrīvosies kāds no operatoriem,» tā A.Zīverte. Provizoriskās aplēses liecina, ka šādas telefoncentrāles izveide varētu maksāt ap 10 tūkstošiem latu.
Savukārt rindu regulatora izveide pacientiem dotu iespēju vairāk rēķināties ar savu laiku poliklīnikas apmeklējuma laikā. Iestādes vadītāja norāda, ka primāri tas paredzēts reģistratūras, procedūru kabineta un rentgena kabineta apmeklētāju plūsmas regulēšanai. «Piemēram, lai veiktu rentgenu, pacientam jāgaida «dzīvajā» rindā. Saņemot savu kārtas numuriņu, klients var rēķināties ar laiku, kas jāpavada gaidot, līdz ar to poliklīnikā var nokārtot kādu citu jautājumu, piemēram, ja nepieciešams, apmeklēt procedūru kabinetu,» tā viņa. Jāpiebilst, ka rindu regulatora princips poliklīnikā iecerēts līdzīgs kā citās iestādēs, kur tas darbojas, teiksim, bankās, pastā, Valsts ieņēmumu dienestā.
Poliklīnikas vadītāja cer, ka novērtēt jaunās ērtības pacienti varēs vēl šajā gadā. «Taču viss atkarīgs no tā, cik veiksmīgi noritēs iepirkumu procedūra,» tā viņa.