Lai uzlabotu transportlīdzekļu caurplūdi Lielās un Pulkveža Oskara Kalpaka ielas krustojumā, jau šonedēļ tur tiek koriģēta satiksmes organizācija. Proti, virzienā uz Dobeli Lielās un Pulkveža O.Kalpaka ielas krustojumā vairs nebūs papildsekcijas kreisajam pagriezienam – tā vietā virs luksofora tiks uzstādīts sarkanā signāla indikators jeb «sarkanais krusts», līdzīgi kā tas jau pašlaik ir Raiņa un Akadēmijas ielas krustojumā.
Sintija Čepanone
Pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» satiksmes organizācijas plānotāja Dzidra Staša stāsta, ka līdzšinējā satiksmes organizācija tika ieviesta, pamatojoties uz transportlīdzekļu plūsmas mērījumiem, izstrādājot Lielās ielas rekonstrukcijas projektu. Atbilstoši satiksmes intensitātei tika izstrādāts luksoforu darbības projekts. «Lai maksimāli paaugstinātu satiksmes drošību, ar papildsekcijas signālu bija atļauts braukt taisni un veikt kreiso pagriezienu no otrās joslas virzienā no centra uz Pulkveža O.Kalpaka ielu, bet laikā, kamēr Dobeles virzienā automašīnām luksoforā dega zaļais signāls, centra virzienā braucošais transports gaidīja pie sarkanā signāla, un otrādi. Taču, tā kā nu satiksmei atvērts gan Čakstes bulvāris, gan Raiņa iela, būtiski izmainījusies arī satiksmes plūsma pa Lielo ielu – piemēram, krustojumā ar Pulkveža O.Kalpaka ielu tā samazinājusies,» skaidro Dz.Staša, norādot, ka atbilstoši aktuālajiem transporta plūsmas skaitīšanas datiem caur krustojumu ar Čakstes bulvāri diennaktī izbrauc ap 29 300 automašīnu, savukārt tajā pašā laikā krustojumu ar Pulkveža O.Kalpaka ielu šķērso tikai ap 12 400 mašīnu. Un tieši transporta plūsmu samazināšanās ir galvenais iemesls, kādēļ pašlaik tiek ieviestas korekcijas satiksmes organizācijā Lielās un Pulkveža O.Kalpaka ielas krustojumā. «Mainot satiksmes organizāciju, tiks panākta lielāka krustojuma caurplūde – automašīnas šajā krustojumā vienlaicīgi varēs braukt gan Dobeles, gan centra virzienā,» paskaidro satiksmes organizācijas plānotāja.
Tādējādi jau no šīs nedēļas Lielās un Pulkveža O.Kalpaka ielas krustojumā luksoforam virzienā no centra būs noņemta papildsekcija, savukārt virs luksofora uzstādīts «sarkanais krusts». Dz.Staša akcentē, ka šādā veidā lieki netiks kavēts transports, kas brauc no centra virzienā uz Dambja ielu, bet kreiso pagriezienu turpmāk pie zaļā atļaujošā signāla varēs veikt atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem, tātad, ja pagrieziena veikšanu netraucē pretim braucošās mašīnas. Papildus cikla beigās luksoforā iedegsies «sarkanais krusts», un tā autovadītāji, kuriem nepieciešams nogriezties uz Pulkveža O.Kalpaka ielu, tiks informēti, ka pretim braucošajām mašīnām luksoforā deg sarkanais signāls, līdz ar to kreiso pagriezienu var veikt droši. Būtiski, ka šajā brīdī gājējiem šķērsot Pulkveža O.Kalpaka ielu pie Lielās ielas nebūs atļauts, un tas, veicot kreiso pagriezienu, nodrošinās raitu transportlīdzekļu plūsmu,» norāda speciāliste.
Autovadītājiem, kas brauc taisni virzienā no centra uz Dambja ielu, ieteicams izmantot pirmo malējo braukšanas joslu, jo tur tos nekavēs transportlīdzekļi, kas vēlas nogriezties pa kreisi uz Pulkveža O.Kalpaka ielu.
Jāpiebilst, ka atbilstoši janvārī veiktajiem transporta intensitātes mērījumiem, vislielākā satiksmes plūsma Lielajā ielā ir krustojumā ar Jāņa Čakstes bulvāri – 29 298 automašīnas diennaktī, krustojumu ar Akadēmijas ielu šķērso 25 754 automašīnas diennaktī, krustojumu ar Katoļu ielu – 16 983 automašīnas, krustojumu ar Pasta ielu – 20 271, ar Mātera ielu – 14 016, ar Pētera ielu – 11 258, ar Kalpaka – 12 411, savukārt Lielās un Dambja ielas krustojumu šķērso 13 503 automašīnu diennaktī.
Foto: Ivars Veiliņš