-6.4 °C, 2 m/s, 85.4 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāUzstādīs otro «sarkano krustu» pilsētā
Uzstādīs otro «sarkano krustu» pilsētā
19/03/2014

Lai uzlabotu transportlīdzekļu caurplūdi Lielās un Pulkveža Oskara Kalpaka ielas krustojumā, jau šonedēļ tur tiek koriģēta satiksmes organizācija. Proti, virzienā uz Dobeli Lielās un Pulkveža O.Kalpaka ielas krustojumā vairs nebūs papildsekcijas kreisajam pagriezienam – tā vietā virs luksofora tiks uzstādīts sarkanā signāla indikators jeb «sarkanais krusts», līdzīgi kā tas jau pašlaik ir Raiņa un Akadēmijas ielas krustojumā.

Sintija Čepanone

Lai uzlabotu transportlīdzekļu
caurplūdi Lielās un Pulkveža Oskara Kalpaka ielas krustojumā, jau
šonedēļ tur tiek koriģēta satiksmes organizācija. Proti, virzienā
uz Dobeli Lielās un Pulkveža O.Kalpaka ielas krustojumā vairs nebūs
papildsekcijas kreisajam pagriezienam – tā vietā virs luksofora
tiks uzstādīts sarkanā signāla indikators jeb «sarkanais krusts»,
līdzīgi kā tas jau pašlaik ir Raiņa un Akadēmijas ielas
krustojumā.

Pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība»
satiksmes organizācijas plānotāja Dzidra Staša stāsta, ka
līdzšinējā satiksmes organizācija tika ieviesta, pamatojoties uz
transportlīdzekļu plūsmas mērījumiem, izstrādājot Lielās ielas
rekonstrukcijas projektu. Atbilstoši satiksmes intensitātei tika
izstrādāts luksoforu darbības projekts. «Lai maksimāli paaugstinātu
satiksmes drošību, ar papildsekcijas signālu bija atļauts braukt
taisni un veikt kreiso pagriezienu no otrās joslas virzienā no
centra uz Pulkveža O.Kalpaka ielu, bet laikā, kamēr Dobeles
virzienā automašīnām luksoforā dega zaļais signāls, centra virzienā
braucošais transports gaidīja pie sarkanā signāla, un otrādi. Taču,
tā kā nu satiksmei atvērts gan Čakstes bulvāris, gan Raiņa iela,
būtiski izmainījusies arī satiksmes plūsma pa Lielo ielu –
piemēram, krustojumā ar Pulkveža O.Kalpaka ielu tā samazinājusies,»
skaidro Dz.Staša, norādot, ka atbilstoši aktuālajiem transporta
plūsmas skaitīšanas datiem caur krustojumu ar Čakstes bulvāri
diennaktī izbrauc ap 29 300 automašīnu, savukārt tajā pašā laikā
krustojumu ar Pulkveža O.Kalpaka ielu šķērso tikai ap 12 400
mašīnu. Un tieši transporta plūsmu samazināšanās ir galvenais
iemesls, kādēļ pašlaik tiek ieviestas korekcijas satiksmes
organizācijā Lielās un Pulkveža O.Kalpaka ielas krustojumā. «Mainot
satiksmes organizāciju, tiks panākta lielāka krustojuma caurplūde –
automašīnas šajā krustojumā vienlaicīgi varēs braukt gan Dobeles,
gan centra virzienā,» paskaidro satiksmes organizācijas
plānotāja.

Tādējādi jau no šīs nedēļas Lielās un
Pulkveža O.Kalpaka ielas krustojumā luksoforam virzienā no centra
būs noņemta papildsekcija, savukārt virs luksofora uzstādīts
«sarkanais krusts». Dz.Staša akcentē, ka šādā veidā lieki netiks
kavēts transports, kas brauc no centra virzienā uz Dambja ielu, bet
kreiso pagriezienu turpmāk pie zaļā atļaujošā signāla varēs veikt
atbilstoši ceļu satiksmes noteikumiem, tātad, ja pagrieziena
veikšanu netraucē pretim braucošās mašīnas. Papildus cikla beigās
luksoforā iedegsies «sarkanais krusts», un tā autovadītāji, kuriem
nepieciešams nogriezties uz Pulkveža O.Kalpaka ielu, tiks
informēti, ka pretim braucošajām mašīnām luksoforā deg sarkanais
signāls, līdz ar to kreiso pagriezienu var veikt droši. Būtiski, ka
šajā brīdī gājējiem šķērsot Pulkveža O.Kalpaka ielu pie Lielās
ielas nebūs atļauts, un tas, veicot kreiso pagriezienu, nodrošinās
raitu transportlīdzekļu plūsmu,» norāda speciāliste.

Autovadītājiem, kas brauc taisni
virzienā no centra uz Dambja ielu, ieteicams izmantot pirmo malējo
braukšanas joslu, jo tur tos nekavēs transportlīdzekļi, kas vēlas
nogriezties pa kreisi uz Pulkveža O.Kalpaka ielu.

Jāpiebilst, ka atbilstoši janvārī
veiktajiem transporta intensitātes mērījumiem, vislielākā satiksmes
plūsma Lielajā ielā ir krustojumā ar Jāņa Čakstes bulvāri – 29 298
automašīnas diennaktī, krustojumu ar Akadēmijas ielu šķērso 25 754
automašīnas diennaktī, krustojumu ar Katoļu ielu – 16 983
automašīnas, krustojumu ar Pasta ielu – 20 271, ar Mātera ielu – 14
016, ar Pētera ielu – 11 258, ar Kalpaka – 12 411, savukārt Lielās
un Dambja ielas krustojumu šķērso 13 503 automašīnu
diennaktī.

Foto: Ivars Veiliņš