7.6 °C, 2.1 m/s, 85.3 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāVai cilvēki ratiņkrēslā Jelgavā var iekļūt bankā un kafejnīcā?
Vai cilvēki ratiņkrēslā Jelgavā var iekļūt bankā un kafejnīcā?
23/10/2014

Šonedēļ Jelgavā notika kārtējais vides pieejamības monitorings un tika pārbaudītas vairākas iestādes un uzņēmumi, par kuriem iepriekš iedzīvotāji norādījuši, ka tās ir problemātiski sasniedzamas. Speciālisti norāda – kaut arī konstatēti vairāki trūkumi, būtiskākais ir, ka komersanti tos atzīst un labprāt vēlas tos risināt.

Ligita Vaita

Šonedēļ Jelgavā notika kārtējais vides pieejamības
monitorings un tika pārbaudītas vairākas iestādes un uzņēmumi, par
kuriem iepriekš iedzīvotāji norādījuši, ka tās ir problemātiski
sasniedzamas. Speciālisti norāda – kaut arī konstatēti vairāki
trūkumi, būtiskākais ir, ka komersanti tos atzīst un labprāt vēlas
tos risināt.

Lai novērtētu iestāžu pieejamību cilvēkiem ratiņkrēslos, māmiņām
ar bērniem, redzes un dzirdes invalīdiem, speciālistu grupa devās
uz vairākām ēkām pilsētā – «Swedbank», jauno burgeru restorānu
«Fontaine Delisnack», SEB banku un Jelgavas kultūras namu.

Portāls www.jelgavasvestnesis.lv, dodoties kopā ar speciālistiem
monitoringā, pārliecinājās, ka iekļūt «Swedbank» ēkā cilvēki ar
kustību traucējumiem ratiņkrēslā var, taču grūtības bijušas ar
tualetes apmeklējumu, jo tai uzstādīts kods, bet spogulis invalīdu
tualetē uzkārts par augstu. «Ēkā nekur nav arī bērnu pārtinamā
galdiņa,» secina speciālisti.

Savukārt pēc SEB bankas apskates, speciālisti uzteic, ka bankā
ņemtas vērā līdzšinējās speciālistu rekomendācijas. «Bankā jau
pašlaik ir uzstādīts mobilais pacēlājs, taču tas diemžēl nav
piemērots visiem ratiņkrēsliem. Taču pie ārdurvīm ir uzstādīta
zvana poga un pie ieejas uzstādīta videokamera, lai nepieciešamības
gadījumā bankas darbinieki varētu palīdzēt cilvēkiem iekļūt ēkā,»
secināts pēc monitoringa. Nākamgad SEB banka plānos uzstādīt
automātiski veramās durvis un izveidot uzbrauktuvi ratiņiem.

Sarežģītāk cilvēkiem ratiņkrēslā ir iekļūt jaunajā burgeru
restorānā «Fontaine Delisnack», kur uzbrauktuve ir, taču pārāk
stāva, lai tajā iekļūtu paša spēkiem. Uzņēmumā informē, ka līdz
pavasarim paredzēts iegādāties un izmantot elektronisko mobilo
pacēlāju, taču pagaidām palīgā nāk puiši, kas strādā restorānā. Pie
uzbrauktuves ir arī poga palīgu izsaukšanai. Tāpat uzņēmumam
ieteikts, kā racionālāk izmantojot esošās tualetes telpas, lai
pielāgotu tās invalīdu vajadzībām, bet arī nokļūšanu uz tām
uzņēmums sola atrisināt līdz pavasarim.

Sociālo lietu pārvaldes Rehabilitācijas nodaļas vadītāja Irina
Bančuka norāda, ka nelieli trūkumi vides pieejamībā ir sastopami,
taču tas ir saprotams. «Skaidrs, ka uzņēmumi nevar padomāt par
visu, tāpēc arī ļoti noderīgi ir, ka veicam šo monitoringu un
uzņēmumus konsultējam. Tomēr šoreiz gribu uzsvērt, ka uzņēmēju un
iestāžu pārstāvju attieksme ir ļoti pozitīva – viņi saprot savas
kļūdas un izrāda interesi labprāt iesaistīties vides pieejamības
uzlabošanā,»akcentē I.Bančuka.

Viņa norāda, ka šoreiz monitorētās vietas izvēlētas pēc
iedzīvotāju ieteikumu. «Pozitīvi, ka neesam vienīgie, kas monitorē
vides pieejamību. Septembrī invalīdu un viņu draugu apvienība
«Apeirons» sadarbībā ar biedrību «Babu Room» veica visas Latvijas
vides pieejamības apsekojumu un meklēja iestādes, kas ir pieejamas
cilvēkiem ar invaliditāti un jaunajiem vecākiem. Varējām izmantot
viņu pieredzi un doties pārbaudīt tās vietas, kurās iepriekš
novērotas problēmas,» norāda I.Bančuka.

Jāpiebilst, ka pēc monitoringa Jelgavas Sociālo lietu pārvaldes
speciālisti apkopos rezultātus un katram objektam izsūtīs vēstuli
ar problēmām, kas būtu jānovērš, un rekomendācijām, lai viņu
iestāde kļūtu cilvēkiem ar funkcionālajiem un redzes traucējumiem
pieejamāka.

Foto: Krišjānis Grantiņš

 

Saistītā ziņa

Eksperts:
«Vides pieejamība uzlabojas, bet vēl ir kur «piekasīties»»