0.4 °C, 4.4 m/s, 68.3 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaPārbauda produktu pieejamību cilvēkiem ar ierobežojumiem
Pārbauda produktu pieejamību cilvēkiem ar ierobežojumiem
23/02/2018

Izmantojot redzes un kustību traucējumu simulatorus, vairākiem ražošanas uzņēmumiem bija iespēja notestēt, vai viņu produkti ir pieejami cilvēkiem ar redzes un kustību traucējumiem. «Ja pudelīšu produkta atvēršana un lietošana nesagādāja grūtības, jo pudelītes aprīkotas ar dozatoru, tad vājredzīgie klienti uz iepakojuma minēto informāciju varētu saskatīt ar grūtībām. Tā ir viela pārdomām, un esam nonākuši pie atziņas, ka situāciju varētu labot, uz iepakojuma informāciju nodrošinot arī Braila rakstā,» atzīst kosmētikas ražotāja «Anne export» pārstāve Latvijā Liene Veismane.

Iespēja testēt produktus ar speciāliem simulācijas cimdiem, kas
ierobežo roku kustības, un redzi ierobežojošām brillēm uzņēmumiem
tika dota Jelgavas Biznesa inkubatorā rīkotā seminārā «Sociālā
uzņēmējdarbība. Sociāli atbildīgs uzņēmējs». «Aktualizējām ne tikai
sociālās uzņēmējdarbības, bet arī sociālās atbildības tēmu. Viens
no šobrīd aktuāliem jautājumiem ir produktu pieejamība
iedzīvotājiem ar dažādiem ierobežojumiem, turklāt tā nav tikai
sociālā atbildība, bet arī pragmatiska pieeja. Proti, balstoties uz
pētījumu datiem, 15 procentiem pircēju ir kaut kāda veida
ierobežojumi, piemēram, redzes, kustību un citi. Uzņēmējam šie 15
procenti ir potenciālā mērķauditorija, kuru sasniedzot varētu
kāpināt pārdošanas kapacitāti,» skaidro Jelgavas Biznesa inkubatora
vadītājs Ņikita Kazakevičs, uzsverot, ka mūsdienās produkta
iepakojums ir tikpat svarīgs kā pats produkts. «Iepakojums ir
vizītkarte un, balstoties uz to, kā tas tiek pasniegts, pircējs
izvēlēsies vai neizvēlēsies to nopirkt veikalā,» spriež
Ņ.Kazakevičs.

Uzņēmēji iespēju notestēt produktu pieejamību cilvēkiem ar
ierobežojumiem vērtē atzinīgi, un tas viņiem licis arī aizdomāties
par savas produkcijas iepakojumu. «Nonācām pie atziņas, ka produkta
nosaukums un pielietojums uz produkta etiķetes atspoguļots gana
saprotami un saredzami arī vājredzīgiem cilvēkiem, savukārt papildu
informācija uz etiķetes, kur atbilstoši valsts likumdošanai tiek
mazākā fontā minētas produkta sastāvdaļas, lietošana, praktiski nav
salasāma,» vērtē ekoloģisko tīrīšanas līdzekļu ražotāja «Purenn»
pārstāve Jana Danieka. Viņa stāsta, ka seminārā apvienība
«Apeirons» piedāvāja arī situācijas risinājumu – uz produkta
iepakojuma ieviest QR kodu. Ar tā palīdzību vājredzīgie, noskenējot
to ar aplikāciju savā viedierīcē, iegūs attiecīgo informāciju savā
mobilajā telefonā un varēs to ne tikai redzēt lielākā fontā, bet
arī noklausīties balss ierakstā. «Mēs esam sociāli atbildīgs
uzņēmums un vēlamies, lai mūsu produkts būtu pieejams un ērti
lietojams visiem interesentiem,» teic «Purenn» valdes loceklis
Kristaps Kančs, uzsverot, ka, izstrādājot nākamo produktu,
pievērsīs tam papildu uzmanību.

Uzņēmumi, kuri testēja savus produktus, saņēma ieteikumus, kā
uzlabot produktu dizainu un iepakojumu. Piemēram, veidot produkta
iepakojumu vieglāk atveramu, stikla pudelīšu vietā dot priekšroku
vieglākiem materiāliem, kā arī pārdomāt produkta logo, lai skaidri
būtu saredzams ne tikai nosaukums, bet arī saprotams produkta
pielietojums un pievienotā vērtība.

Foto: Jelgavas Biznesa inkubators