Katastrofu riska mazināšanas spēju uzlabošana, veicinot publiskā un pilsoniskā sektora sadarbību
CREWS projekts risina pieaugošo nepieciešamību stiprināt katastrofu riska mazināšanas (DRR) spējas Baltijas jūras reģionā. Izmantojot pilsoniskās sabiedrības potenciālu, CREWS veicina vietējo kopienu iesaistīšanos un palīdz pārvarēt plaisu starp oficiālajām iestādēm un neformālajiem dalībniekiem krīzes situācijās.
CREWS projekts jeb “Katastrofu riska mazināšanas spēju uzlabošana, veicinot publiskā un pilsoniskā sektora sadarbību” veicina pārrobežu sadarbību un zināšanu apmaiņu, lai izstrādātu kopīgu sadarbības mehānismu starp valsts iestādēm un pilsonisko sabiedrību, kas pielāgots reģionālajām vajadzībām. Tā galvenie rezultāti – sadarbības modelis un digitālās koordinācijas rīks – atbalsta efektīvāku koordināciju un veicina visas sabiedrības pieeju krīžu pārvaldībai un noturības veidošanai.
CREWS sniedz ieguldījumu ES stratēģijā Baltijas jūras reģionam (ESSBSR), jo īpaši drošības politikas jomā, uzlabojot sagatavotību un reaģēšanas spējas un veicinot kopīgu sabiedrības drošības kultūru. Tas atbalsta arī inovācijas politikas jomā.
CREWS projektu vada Hamburgas brīvpilsētas Altonas rajona birojs, un to līdzfinansē Interreg Baltijas jūras reģiona programma. Partnerībā piedalās 13 organizācijas, kas pārstāv pašvaldības, glābšanas dienestus, akadēmiskās iestādes un pilsonisko sabiedrību.
CREWS mērķi:
Galvenās aktivitātes
Fons
Baltijas jūras reģions saskaras ar arvien pieaugošu apdraudējumu klāstu, tostarp plūdiem, sausumu, pandēmijām un ģeopolitisko spriedzi, kas apdraud kopienu noturību visā ES. Tradicionālā katastrofu pārvaldība bieži vien lielā mērā balstās uz valsts dalībniekiem, piemēram, ugunsdzēsības dienestiem, medicīnas komandām un policiju. Tomēr tādas lielas krīzes kā Covid-19 pandēmija un karš Ukrainā ir atklājušas šīs pieejas ierobežojumus un izcēlušas vietējo kopienu un pilsoniskās sabiedrības būtisko lomu efektīvā krīzes reaģēšanā.
Neskatoties uz to, daudzas reģiona valstis nav pilnībā integrējušas pilsoniskās sabiedrības dalībniekus savās katastrofu riska mazināšanas sistēmās. Paļaušanās uz stingriem komandvadības un kontroles modeļiem var kavēt elastīgu un koordinētu reaģēšanu sarežģītu ārkārtas situāciju laikā.
CREWS mērķis ir pārvarēt šo plaisu, veidojot prasmes, spējas un uzticēšanos starp valsts iestādēm un vietējo pilsonisko sabiedrību. Veicinot iekļaujošu sadarbību un stiprinot vietējos tīklus, projekta mērķis ir mazināt valsts dienestu slogu un uzlabot kopējo noturību pret katastrofām Baltijas jūras reģionā.
Projekta ieviešanas laiks
CREWS projekta partneri
Finansējums
CREWS finansē ES Interreg Baltijas jūras reģiona programma .
Izglītības jomas informācijas sistēmu vienotā arhitektūra un pieteikumu izglītības iestādēs vadības risinājums
Projekts Nr. 2.1.2.1.i.0/2/24/I/CFLA/006 “Izglītības jomas informācijas sistēmu vienotā arhitektūra un pieteikumu izglītības iestādēs vadības risinājums”
Izglītības un zinātnes ministrija no 2025. gada 11. marta īsteno projektu “Izglītības jomas informācijas sistēmu vienotā arhitektūra un pieteikumu izglītības iestādēs vadības risinājums” (Projekts). Projektā kā sadarbības partneris piedalās arī Jelgavas valstpilsētas pašvaldības iestāde “Jelgavas digitālais centrs”.
Projekta mērķis: izveidot izglītības jomas informācijas sistēmu arhitektūru un izstrādāt izglītības iestādēs iesniegto pieteikumu vadības risinājuma platformu.
Projekta ietvaros tiks veikta Valsts izglītības informācijas sistēmas (VIIS) un saistīto informācijas sistēmu (IS) izpēte un izglītības jomas IS vienotās arhitektūras izstrāde, t. sk. tehnoloģiskā ietvara definēšana un konfigurācija. Tiks noteikta kopējo izglītības jomā darbināmo risinājumu sadarbspējas arhitektūra, identificētas prasības un vadlīnijas individuālo risinājumu sistēmas līmeņa arhitektūrai, kā arī definēta pieeja datu apmaiņām. Tiks definēta izglītības jomas IS nākotnes arhitektūra, iezīmējot ceļa karti pārejai uz jauno arhitektūru.
Ievērojot izstrādāto izglītības jomas IS vienoto arhitektūru, projekta ietvaros tiks izstrādāta koplietošanas platforma, kas nodrošinās šādu funkcionalitāti:
Līdz ar to Projekta ietvaros pašvaldībām tiks nodrošināta koplietošanas platforma saņemto pieteikumu uzkrāšanai un apstrādei un uzņemšanas sarakstu sagatavošanai, nodrošinot pārskatāmu izglītojamo uzņemšanas procesu izglītības iestādēs.
Savukārt, izglītojamo likumiskajiem pārstāvjiem tiks nodrošināti valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.gov.lv publicēti e-pakalpojumi izglītojamo pieteikšanai vispārējās izglītības, profesionālās izglītības, profesionālās ievirzes un interešu izglītības iestādēs. Tādējādi izglītojamo likumiskajiem pārstāvjiem būs iespēja attālināti iesniegt pieteikumus ne tikai pirmsskolas izglītības iestādēs, bet arī vispārējās izglītības, profesionālās izglītības, profesionālās ievirzes un interešu izglītības iestādēs.
Projekta kopējās izmaksas: 4 721 980 EUR (Atveseļošanās Fonda plāna finansējums 4 000 000 EUR un valsts budžeta līdzfinansējums 721 980 EUR).
Jelgavas Digitālais centrs projekta īstenošanas laikā, atbilstoši noslēgtajam sadarbības līgumam īstenos sekojošas aktivitātes:
Projekta īstenošanas laika periods: no 2025. gada 11. marta līdz 2026. gada 31. maijam.
Kontaktpersona:
Mārīte Ieviņa, Jelgavas Digitālais centrs,
Projektu vadības nodaļa
e-pasts: marite.ievina@poic.jelgava.lv
Projekts “Atvieglojumu pārvaldības pakalpojuma pilnveide un ieviešanas atbalsts”
Jelgavas valstspilsētas pašvaldība kā sadarbības partneris piedalās Valsts digitālā attīstības aģentūras Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna investīcijas 2.1.2.1.i “Centralizētas platformas, sistēmas un kopīgie pakalpojumi 2.kārta” projekta Nr. 2.1.2.1.i.0/2/24/I/CFLA/003 “Atvieglojumu pārvaldības pakalpojuma pilnveide un ieviešanas atbalsts” īstenošanā.
Projekta mērķis: ieviest pašvaldību pārvaldīto atvieglojumu pakalpojumu grozu iedzīvotājiem, izmantojot AVIS kā koplietošanas platformu, nodrošinot atvieglojumu iedzīvotājiem centralizētu un harmonizētu pārvaldību.
Darbības projekta mērķa sasniegšanai:
Projektā sasniedzamie rādītāji:
Projekta ieguvumi:
Projekta budžets: 2’901’500 EUR.
Projekta sākums: 2024. gada 20. augusts.
Projekta noslēgums: 2026. gada 31. maijs.
Sadarbības partneri projektā: Rīgas valstspilsētas pašvaldība, Jelgavas valstspilsētas pašvaldība (Jelgavas Digitālais centrs), Liepājas valstspilsētas pašvaldība, Rēzeknes novada pašvaldība, Siguldas novada pašvaldība.
Jelgavas valstspilsētas pašvaldības (Jelgavas Digitālais centrs) dalība projektā: piedalās ar IKT risinājumu izstrādi, pilnveidošanu un integrāciju ar AVIS sabiedriskā transporta un skolēnu ēdināšanas atvieglojumu saņemšanai, personu un tirgotāju grupu pārvaldībai un integrācijai ar DEPIS – līdz 53’820,80 EUR
Projekta normatīvais pamatojums: Ministru kabineta 2024. gada 20. augusta rīkojums Nr. 687 “Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” investīcijas 2.1.2.1.i. “Centralizētās platformas un sistēmas” projekta “Atvieglojumu pārvaldības pakalpojuma pilnveide un ieviešanas atbalsts” pases, centralizētas funkcijas vai koplietošanas pakalpojumu attīstības plāna apstiprināšanu”.
Kontaktpersonas:
VDAA:
Ēriks Bandenieks
Valsts digitālās attīstības aģentūras
Informācijas sistēmu attīstības departamenta
Projektu vadītājs
eriks.bandenieks@vdaa.gov.lv
Jelgavas Digitālais centrs:
Māris Skudra
Informācijas tehnoloģiju attīstības departamenta vadītājs
maris.skudra@jelgava.lv
Vienotās kontaktu centra platformas (112) un Elektronisko notikumu žurnālu valsts un pašvaldību līmenī integrācija
Projekts tiek īstenots Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virzienā “Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” investīcijas 2.1.2.1.i. “Centralizētās platformas un sistēmas” ietvaros
Projekta Nr.: 2.1.2.1.i.0/2/24/I/CFLA/002
Projekta mērķis:
Attīstīt Vienotā notikumu reģistra (turpmāk – VNR) platformu, lai nodrošinātu efektīvu notikumu datu apriti valsts un pašvaldības līmenī, samazinātu izmeklēšanai nepieciešamās informācijas apkalpošanas laiku un izmaksas, un uzlabotu policijas iestāžu notikumu apstrādes pārvaldību.
VNR tehnoloģiskās platformas maiņa nodrošinās notikumu apstrādes atbilstību normatīvo aktu un mūsdienu programmatūras izstrādes un drošības prasībām. Tā vienkāršos uzturēšanu, pārvaldību un integrāciju ar citiem E-lietas tehnoloģiskās platformas risinājumiem.
Projekta partneri: Valsts policija, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests, Jelgavas valstspilsētas pašvaldības iestāde “Jelgavas digitālais centrs”, valstspilsētu un novadu pašvaldības.
Projektā sasniedzamie rezultāti:
Projekta sākums: 2024. gada 26. novembris
Projekta noslēgums: 2026. gada 31. maijs
Projekta budžets: 3 525 000 EUR, no kuriem:
AF plāna finansējums: 3 000 00000 EUR
Valsts budžeta finansējums (pievienotās vērtības nodokļa izmaksām): 525 000 EUR
Projekta normatīvais ietvars: https://likumi.lv/ta/id/352521-par-2121i-investicijas-projekta-vienota-kontaktu-centra-platformas-112-un-elektronisko-notikumu-zurnalu-valsts-un-pasvaldibu-limeni-integracija-pases-un-centralizetas-funkcijas-vai-koplietosanas-pakalpojuma-attistibas-plana-apstiprinasanu
Projekta īstenotājs: Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
Vita Upeniece, Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
e-pasts: vita.upeniece@ic.iem.gov.lv
Mārīte Ieviņa, Jelgavas Digitālais centrs, Projektu vadības nodaļa
Labklājības nozares un pašvaldību sociālās sfēras platformas “DigiSoc” izstrāde un ieviešana
2024.gada 19. decembrī Labklājības ministrija un Jelgavas Digitālais centrs parakstīja sadarbības līgumu par projekta “Labklājības nozares un pašvaldību sociālās sfēras platformas “DigiSoc” izstrāde un ieviešana” īstenošanu*, apņemoties nodrošināt komunikāciju ar projektā iesaistītajām pašvaldībām un pārstāvēt to vajadzības sistēmas izstrādes laikā.
Projekta mērķis – nodrošināt pašvaldību pakalpojumu digitālo transformāciju un atbalsta procesu centralizāciju, veicinot sadarbību ar valsts pārvaldes institūcijām.
Projektā tiks izveidota vienota digitālā platforma “DigiSoc”, lai modernizētu sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanas procesus, paaugstinātu darbības efektivitāti un atvieglotu datu apmaiņu starp pašvaldību sociālajiem dienestiem, Labklājības ministriju un citiem valsts un pašvaldību partneriem. Projekts ir vērsts uz esošo informācijas sistēmu papildināšanu un integrāciju ar jaunizveidoto platformu, ietverot arī datu analītikas un statistikas funkcionalitāti.
Projekta galvenās aktivitātes un risinājumi:
1. Elektronisku lietu izveide sociālajiem dienestiem platformā “DigiSoc”:
2. Vardarbībā cietušo personu rehabilitācijas sistēmas izveide:
3. Bērnu aizsardzības jomas uzlabojumi:
4. Sociālo pakalpojumu un datu analīze:
Plānotais līguma izpildes laiks: līdz 31.05.2026.
Projekts “Labklājības nozares un pašvaldību sociālās sfēras platformas “DigiSoc” izstrāde un ieviešana” | Labklājības ministrija
*2024. gada 10. decembrī Labklājības ministrija ir parakstījusi Vienošanos ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija” 2.1.2.1.i. investīcijas “Centralizētās platformas un sistēmas” (turpmāk – 2.1.2.1.i. investīcija) nolūka “Pašvaldību pakalpojumu digitālā transformācija un pašvaldību atbalsta procesu modernizācija un centralizācija, t. sk. sadarbībā ar valsts pārvaldes institūcijām” projekta “Labklājības nozares un pašvaldību sociālās sfēras platformas “DigiSoc” izstrāde un ieviešana” īstenošanu.
Mārīte Ieviņa, 63084461
Jelgavas Digitālais centrs
Projekta mērķis ir izstrādāt un apstiprināt saskaņotu starpnozaru sistēmu, lai pielāgotos klimata pārmaiņām, kā arī paātrinātu pāreju uz klimatneitrālu un ilgtspējīgu ekonomiku, dodot iedzīvotājiem un sabiedrības dalībniekiem iespēju pielāgoties klimata pārmaiņām.
Projektā plānotās aktivitātes:
1. Batimetrijas (Ūdens dziļuma mērīšana) veikšanu Lielupē līdz 50km;
2. Paplašināt ūdens līmeņa un meteo staciju mērījuma staciju skaitu;
3. Izstrādāt rokas grāmatu agrīnās apziņošanas un datu apstrādes risinājumiem;
4. Pilnveidot pastāvošos agrīnās apziņošanas risinājumus;
5. Integrēties valsts (LVĢMC) agrīnās apziņošanas sistēmā.
Projekta īstenošanas laiks ir 48 mēneši, no 2021. gada 1.oktobra līdz 2025. gada 30.septembrim.
Projekta partneri ir 32 iestādes no 9 valstīm (Spānija, Nīderlande, Vācija, Grieķija, Itālija, Norvēģija, Latvija, Šveice, Francija).
Projekta kopējais budžets ir 16224768,75 eiro. Jelgavas valstspilsētas pašvaldības operatīvās informācijas centram (POIC) piešķirtie līdzekļi projekta aktivitāšu īstenošanai ir 285500,00 eiro.
Vairāk par projektu lasīt šeit
Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas (AVIS) un latvija.lv atvēršana komersantiem un valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru attīstība
Eiropas Savienības Pētniecības un inovāciju programmas “Apvārsnis 2020” projekts “WELLBASED”