8.8 °C, 1.3 m/s, 82.6 %

Jaunumi

Sākumlapa JaunumiSatiksmes intensitāte pilsētā turpina pieaugt
Satiksmes intensitāte pilsētā turpina pieaugt
23/08/2016

Jelgavā satiksmes organizāciju nodrošina inteliģentie satiksmes vadības risinājumi. Ielas, kuras remontētas pēdējo sešu gadu laikā, ir aprīkotas ar sensoriem, kas apkopo informāciju par satiksmes plūsmu. Salīdzinot ar situāciju pirms vairākiem gadiem, automašīnu skaits, kas vidēji diennaktī šķērso Lielās ielas un Jāņa Čakstes bulvāra krustojumu, audzis vairāk nekā trīs reizes – ja agrāk caur šo krustojumu izbrauca ap 10 000 transportlīdzekļu diennaktī, tad šobrīd krustojumu šķērsojošo automašīnu skaits nereti pietuvojas jau 40 000.

Klikšķināt, lai atvērtu

Jelgavā satiksmes organizāciju nodrošina inteliģentie satiksmes vadības risinājumi. Ielas, kuras remontētas pēdējo sešu gadu laikā, ir aprīkotas ar sensoriem, kas apkopo informāciju par satiksmes plūsmu. Salīdzinot ar situāciju pirms vairākiem gadiem, automašīnu skaits, kas vidēji diennaktī šķērso Lielās ielas un Jāņa Čakstes bulvāra krustojumu, audzis vairāk nekā trīs reizes – ja agrāk caur šo krustojumu izbrauca ap 10 000 transportlīdzekļu diennaktī, tad šobrīd krustojumu šķērsojošo automašīnu skaits nereti pietuvojas jau 40 000.

Jāatgādina, ka šogad 22. jūnijā Lielās ielas un Jāņa Čakstes bulvāra krustojumu diennaktī šķērsoja 41 602 transportlīdzekļi – tā ir līdz šim lielākā fiksētā satiksmes intensitāte pilsētā diennakts laikā vienā krustojumā.

To, ka tieši pēdējos gados pilsētā būtiski palielinājusies satiksmes intensitāte, apliecina arī statistika – CSDD uzskaitē esošo transportlīdzekļu skaits Jelgavā pēdējo piecu gadu griezumā audzis par nedaudz vairāk kā 600 automašīnām, un, salīdzinot 2015. ar 2014. gadu, kāpums gada laikā vien ir par 521 transportlīdzekli. Tas arī ir viens no faktoriem, kādēļ, regulāri sekojot līdzi aktuālajām satiksmes plūsmas izmaiņām, tiek ieviestas korekcijas pilsētas satiksmes organizācijā. “Sarkanā krusta” indikatora uzstādīšana Satiksmes, Aspazijas ielas krustojumā ar Dobeles šoseju un kreisā pagrieziena manevra aizliegums Jāņa Čakstes bulvāra un Lielās ielas krustojumā virzienā no centra ir pēdējā laika redzamākās izmaiņas satiksmes organizācijā pilsētā, un tās ieviestas, lai atvieglotu un padarītu drošu pārvietošanos arī aizvien intensīvākas satiksmes apstākļos.

Lai nodrošinātu raitāko un drošāko iespējamo satiksmes organizāciju pilsētā, mūsu “ieradumi” tiek uzskaitīti, un šie dati tiek ņemti vērā, izstrādājot luksoforu darbības režīmus jeb signālplānus ne tikai konkrētā krustojumā, bet visas pilsētas satiksmes infrastruktūras kontekstā.

Transportlīdzekļu skaita monitoringu krustojumos, kas aprīkoti ar videonovērošanas kamerām, var veikt pēc videonovērošanas kameru ierakstiem. Taču vislielākās priekšrocības arī šajā ziņā neapšaubāmi sniedz bezvadu sensori, kas iebūvēti pēdējos gados renovēto ielu brauktuvēs un līdztekus citām funkcijām nodrošina arī transporta skaitīšanu. Proti, transporta vadības sistēma, kas ieviesta visos kopš 2012. gada rekonstruētajos regulētajos krustojumos, datubāzē apkopo precīzus datus par transportlīdzekļu skaitu jebkurā laika posmā, uz sistēmas priekšrocībām norāda satiksmes organizācijas plānotāja, skaidrojot, ka šie dati ļauj izsekot līdzi transporta skaita izmaiņām gan pa stundām, gan vairāku gadu griezumā un ir ļoti nozīmīgi, lai, reaģējot uz transporta plūsmas tendencēm, plānotu izmaiņas satiksmes organizācijā.   

Jāpiebilst, ka Jelgavā ir 51 regulēts krustojums un 17 no tiem aprīkoti  ar reālā laika transporta vadības sistēmu, kas apkopo informāciju par automašīnu plūsmām katrā brauktuves joslā. Ar brauktuvē iebūvēto sensoru palīdzību transports tiek skaitīts regulētajos krustojumos, kuru rekonstrukcija veikta pēc 2011. gada: Lielās ielas posmā no Jāņa Čakstes bulvāra līdz Dambja ielai, Raiņa ielā, Lietuvas šosejā, Pasta ielas krustojumos ar Raiņa, Zirgu ielu un regulētajā gājēju pārejā pie Stacijas ielas, Zemgales prospekta krustojumā ar Sporta ielu un pie regulētās gājēju pārejas pirms krustojuma ar Palīdzības ielu, kā arī Zirgu un Mātera ielas krustojumā.

Tāpat reālā laika transporta vadības sistēma ar īpaša algoritma palīdzību paredz iespēju modelēt optimālāko luksoforu darbības signālplānu atbilstoši reālajai satiksmes intensitātei un plūsmām, un īpaši efektīvi tas ir augstas satiksmes intensitātes apstākļos. Taču jāņem vērā, ka satiksmes organizācija jebkurā gadījumā ir kompromiss starp visiem virzieniem. Šobrīd uz reālā laika transportu sistēma strādā Lielajā ielā, kas ir noslogotākā pilsētā, taču to, būtiski mainoties satiksmes intensitātei, var ieslēgt arī Raiņa ielā un krustojumos, kas iekļaujas satiksmes termināla apkalpošanai nepieciešamo ielu infrastruktūrā: Zirgu ielas krustojumā ar Pasta ielu, Mātera ielu, kā arī Zemgales prospekta un Sporta ielas krustojumā.

Saistītie raksti: Uzstādīts satiksmes intensitātes rekords

Informācija sagatavota
Jelgavas pilsētas pašvaldības
Sabiedrisko attiecību pārvaldē