0.1 °C, 1.6 m/s, 82.6 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītībaDecembrī pedagogi aicināti uz konferenci par iekļaujošu izglītību; atvērta reģistrācija
Decembrī pedagogi aicināti uz konferenci par iekļaujošu izglītību; atvērta reģistrācija
25/11/2025

22. decembrī pulksten 10 Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā notiks Jelgavas pamatskolas “Valdeka” – attīstības centra un Jelgavas Izglītības pārvaldes organizētā konference pedagogiem “Iekļaujoša izglītības iestāde – sadarbība, atbalsts, izaugsme”. Šobrīd ir sākusies reģistrācija semināram.

Konferenci aicināti apmeklēt Jelgavas vispārējās un pirmsskolas izglītības pedagogi, speciālie pedagogi, logopēdi, psihologi, sociālie pedagogi, asistenti, izglītības iestāžu vadītāji, kā arī pašvaldības izglītības pārvalžu pārstāvji. Pasākums piedāvās iespēju stiprināt profesionālo sadarbību, apgūt jaunas pieejas un dalīties pieredzē iekļaujošas izglītības veicināšanā.

Reģistrēšanās konferencei ŠEIT https://ej.uz/konference_22_12_2025

Konferencē plānotas gan teorētiskas lekcijas, gan praktiskas nodarbības, kurās tiks aplūkotas aktuālas iekļaujošas izglītības tēmas un pedagogiem noderīgas profesionālās prasmes:

  • Iluta Vilnīte“Universālais dizains”

Lekcija sniegs padziļinātu izpratni par universālā mācīšanās dizaina principiem un to nozīmi iekļaujošas, pieejamas un motivējošas mācību vides veidošanā. Dalībnieki caur praktiskiem piemēriem un situāciju analīzi apgūst, kā pielāgot mācību procesu dažādām skolēnu vajadzībām, veicinot viņu līdzdalību, pašregulāciju un sekmīgu mācīšanos.

  • Ināra Oļena“Pieņemt atšķirīgo” un “Crispiani metode – praktiska pielietošana mācību procesā”

Lekcija un darbnīca sniegs dziļāku izpratni par iekļaujošas izglītības principiem, uzsverot empātijas, pieņemošas attieksmes un sadarbības nozīmi darbā ar skolēnu daudzveidību. Teorētiskajā daļā dalībnieki iepazīsies ar risinājumiem drošas un atbalstošas mācību vides veidošanai, savukārt praktiskajā daļā tiks apgūti Crispiani metodes pamatprincipi un vingrinājumi, kas palīdz attīstīt skolēnu uzmanību, valodu un kognitīvās prasmes.

  • Anna Zaula “Nevardarbīgā komunikācija”

Lekcija iepazīstinās ar nevardarbīgās komunikācijas pamatprincipiem un to nozīmi cieņpilnu, atbalstošu attiecību veidošanā skolas vidē. Dalībnieki apgūst praktiskus paņēmienus, kā empātiski atpazīt emocijas, skaidri formulēt vajadzības un izteikt lūgumus bez nosodījuma, tā veicinot konstruktīvu sadarbību ar skolēniem, kolēģiem un vecākiem.

  • Aleksis Daume “Atbalsts ir celtniecība, ne izsmelšana”

Lekcija ļaus izprast atbalsta kultūras nozīmi iekļaujošas izglītības kontekstā, akcentējot sadarbības, uzticēšanās un empātijas vērtību ikdienas darbā. Dalībnieki iepazīs praktiskus veidus, kā veidot vidi, kur atbalsts nav papildu slogs, bet gan kopīgs attīstības un profesionālās labbūtības resurss visai skolas kopienai

  • Aleksis Daume “Kā mūsdienu skolotājs var saglabāt līdzsvaru un iedvesmot citus iekļaujošas izglītības kontekstā”

Lekcija sniegs zināšanas un praktiskus rīkus emocionālā līdzsvara, profesionālās labbūtības un motivācijas uzturēšanai, strādājot iekļaujošā mācību vidē. Dalībnieki iepazīstas ar stresa pārvaldības, pašrefleksijas un izdegšanas profilakses metodēm, kas palīdz saglabāt iedvesmu un radošu pieeju arī izaicinošās situācijās.

Konference notiks ESF Plus projekta Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” ietvaros. Konferences mērķis ir veicināt iekļaujošas izglītības principu ilgtspējīgu ieviešanu un stiprināt pedagogu profesionālās kompetences un savstarpējā atbalsta sistēmas. Pasākuma laikā dalībnieki iepazīs praktiskus risinājumus un inovatīvas pieejas mācību procesā, dalīsies pieredzē un iegūs iedvesmu sadarbības prasmju un pedagoģiskās meistarības pilnveidei. Konference nodrošinās pedagogiem, atbalsta personālam un izglītības iestāžu vadītājiem rīkus, kas veicina katra skolēna individuālo attīstību, emocionālo labbūtību un jēgpilnu līdzdalību mācību procesā.