Labākais autobusa šoferis – ar 35 gadu pieredzi

03.03.2022.

Jau devīto reizi SIA "Jelgavas autobusu parks" (JAP), pamatojoties uz darba rādītāju izvērtējumu gada garumā, pateicās saviem labākajiem autobusa vadītājiem. Par 2021. gada labāko pilsētas sabiedriskā transporta vadītāju atzīts Viktors Geidāns, kurš pasažierus pārvadā jau 35 gadus. "Zināms rūdījums man ir. Uzskatu, ka pats galvenais manā darbā ir saglabāt mieru, būt ļoti uzmanīgam uz ceļa, izvērtējot apkārt notiekošo, tikpat svarīga ir punktualitāte, taču tajā pašā laikā nekad nevari aizmirst par cilvēcību," saka 1. vietas ieguvējs.

JAP bija V.Geidāna pirmā darba vieta 1986. gadā, kur nostrādājis līdz 2003. gadam, tad turpinājis vizināt pasažierus pa Latviju un Eiropu, bet 2020. gadā atgriezies atpakaļ Jelgavā. "Šis ir lielisks darbs – strādājot es vispirms iepazinu Jelgavu un Jelgavas novadu, tad Latviju, vedot pasažierus uz dažādiem valsts nostūriem, vēlāk arī Eiropu, braucot uz Poliju, Čehiju, Austriju un citur," atklāj labākais autobusa vadītājs, kurš šo apbalvojumu saņēma pirmo reizi. Viņš atzīst, ka nav viena pilsētas maršruta, kurš viņam šķistu īpašāks par citiem, jo katram ir savas nianses, vienmēr zina, ko tajā sagaidīt. "Cilvēki ir tik dažādi un tik interesanti! Teju katru dienu ir kāds gadījums, par ko gribas pasmaidīt. Grāmatu varētu uzrakstīt," saka Viktors.

 

Interesanti, ka viņš nav vienīgais Geidānu ģimenes pārstāvis JAP – uzņēmumā ilgi strādā arī viņa brālis Leonīds un viņa dēls Pāvels. Turklāt Pāvels ir 2021. gada otrs labākais JAP šoferis. "Laikam stūrēšana mums iedzimta," smaidot saka Pāvels, kuram ļoti patīk braukt gan ar automašīnu, gan vadīt lielo autobusu. Pāvels desmit gadus strādājis par sabiedriskā transporta vadītāju Skotijā, vadājot pasažierus Glāzgovā, bet kopš 2020. gada strādā JAP. Apbalvojumu Pāvels saņem pirmo reizi, un viņš ir viens no JAP jaunās paaudzes šoferiem. "Lielas atšķirības šeit no darba ārzemēs nav, vien tur ir striktāki noteikumi, ko autobusa vadītājs drīkst un ko nedrīkst. Piemēram, Skotijā nekādā gadījumā nedrīkst klausīties radio, bet šeit, netraucējot pasažierus, mēs to drīkstam. Man Jelgavā ir daudz paziņu, un, strādājot par šoferi, katru dienu gadās kādu satikt, aprunāties, kā klājas. Nezinu, vai citā darbā tas būtu iespējams," saka Pāvels, priecājoties, ka pēdējos gados ir uzlabojusies pasažieru kultūra un visi kļuvuši iecietīgāki un pieklājīgāki cits pret citu.

 

Šis ir pirmais gads konkursa vēsturē, kad sveikti divi 3. vietas ieguvēji – abi autobusa vadītāji vērtējumā ieguvuši pilnīgi vienādu punktu skaitu. Šis tituls piešķirts Vjačeslavam Ovsjaņņikovam, kurš JAP strādā kopš 2014. gada, un Jurim Duplinskim, kurš JAP strādā jau gandrīz 20 gadus. Abi iepriekš pārvadājuši pasažierus starppilsētu maršrutos, bet šobrīd no punkta A uz punktu B nogādā pasažierus Jelgavā.

 

"Pēdējie divi gadi pasažieru pārvadājumu nozarē bija liels izaicinājums. Mums bija jāievēro strikti ierobežojumi, lai rūpētos gan par savu darbinieku, gan pasažieru drošību, būtiski kritās pasažieru skaits, slimoja arī mūsu darbinieki. Taču ne uz mirkli darbs netika apstādināts, un autobusa vadītāji savu darbu darīja ar lielu atbildību. Prieks, ka šogad līderos izvirzījušies cilvēki, kuri līdz šim nebija saņēmuši labākā šofera nozīmīti," saka JAP vadītājs Gints Burks.

 

Labākos autobusa vadītājus sveica arī Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš. "Saņemtā nozīmīte apliecina, ka jūs uzticētos pienākumus pildāt ļoti labi. Manuprāt, gadu gaitā kopumā ir krietni augusi autobusa vadītāju profesionalitāte un pakalpojuma sniegšanas kultūra. Darbs ar cilvēkiem nav viegls, jo katrs ir ar savu raksturu, attieksmi, vajadzībām, bet jums ir jāspēj uzklausīt un palīdzēt katram. Lai spēks turpināt sarežģīto darbu!" tā A.Rāviņš.  

 

Šoferi saņēma Jelgavas valstspilsētas domes Pateicības rakstu, īpašu nozīmīti un uzņēmuma naudas balvu.

 

Jāpiebilst, ka gada labākie autobusa vadītāji tiek vērtēti pēc vairākiem kritērijiem, piemēram, iekšējās kārtības noteikumu ievērošana, autobusa ekspluatācijas noteikumu godprātīga pildīšana, grafika ievērošana, saņemto pasažieru pateicību skaits.

 

 

Foto: Jelgava.lv

 

Informācija sagatavota

Sabiedrisko attiecību pārvaldē

Komentāri

Lai komentētu, lūdzu autorizējies