22. aprīlī jaunrades namā “Junda” viesojās dabaszinību skolotāji no Lietuvas, lai gūtu pieredzi par to, kā notiek zinātnes, tehnoloģiju, inženierzinātņu, matemātikas (STEM) izglītības aktivitātes Latvijā interešu izglītībā.
“Junda” uzņēma 11 dabaszinību skolotājus no Lietuvas, kas pārstāvēja Lietuvas neformālās izglītības aģentūru un vairākas izglītības iestādes. Starp pedagogiem bija fizikas, ķīmijas un matemātikas skolotāji.
Viesi augstu novērtēja bērnu un jauniešu dalību dažādu jomu pulciņos un it īpaši uzteica visus tos STEM jomas pulciņus, kur audzēkņi paši izstrādā savus priekšmetus, piemēram, kuģu modeļus ar dažādu veidu dzinējiem, koka auto modeļus, trases auto modeļus, interjera priekšmetus. Viesi bija vienisprātis, ka individuālo kompetenču attīstībā un personības izaugsmē ir svarīgs kvalitatīvs un izglītojamo vajadzībām atbilstošs interešu izglītības piedāvājums. Tas viennozīmīgi papildina un nostiprina formālajā izglītībā apgūtās kompetences, tostarp STEM jomā.
Praktiskajā nodarbībā lietuviešu kolēģi izgatavoja vienkārša līdzsvara piemēru, kuru turpmāk varēs izmantot mācību priekšmetos, kad tiek mācīts par līdzsvaru.