11.3 °C, 3.2 m/s, 59.2 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītībaJelgavas Pārlielupes pamatskolas pieredze un risinājumi ceļā uz vienotu skolu
Jelgavas Pārlielupes pamatskolas pieredze un risinājumi ceļā uz vienotu skolu
09/05/2025

Šonedēļ Jelgavas Pārlielupes pamatskolā norisinājies ikmēneša Jelgavas pašvaldības skolu direktoru pieredzes seminārs, kura tēma bija “Pedagogu – izglītojamo – vecāku – dibinātāja sadarbība pārejā uz vienotu skolu”. Seminārā tika apskatīti sadarbības piemēri un risinājumi, kas veicina sekmīgu pāreju uz mācībām valsts valodā.

Lai arī normatīvais regulējums paredzēja vienotas skolas principu ieviešanu no 2023./2024. mācību gada, Jelgavas Pārlielupes pamatskola šo ceļu uzsāka jau 2019./2020. gadā. Skolas direktore Ilze Arbidane uzsver, ka pārmaiņas noritējušas veiksmīgi, pateicoties ciešai sadarbībai visos līmeņos – savstarpējai cieņai, uzticībai un gatavībai uzklausīt. Seminārā tika aplūkota sadarbības pieeja no dažādām pusēm – izglītojamo, pedagogu, vecāku, vietējās kopienas un starptautiskās pieredzes perspektīvām.

Skolēnu pašpārvaldes pārstāves iepazīstināja semināra dalībniekus ar skolēnu iesaisti mācību procesos, uzsverot, ka katram ir iespēja ietekmēt skolas dzīvi. Pašpārvalde regulāri piedalās plānošanas sanāksmēs, kopīgi ar pedagogiem un vadību plānojot tematiskos pasākumus un aktivitātes. Tāpat pašpārvalde cieši sadarbojas ar skolas padomi, organizējot sporta un veselīga dzīvesveida aktivitātes, kā arī forumu latviešu valodas lietojuma veicināšanai.

Direktores vietniece Viktorija Tihonova dalījās ar skolas pedagoģiskās komandas sadarbības modeli, uzsverot, ka lielākā vērtība ir skolotāji, kas regulāri pilnveido savas prasmes un ar atbildību piedalās skolas attīstības procesos.  Viņu motivācija ir skolēnu panākumi mācībās un profesionālajā izvēlē. Skolas vadība uzskata, ka kvalitatīva izglītība sākas ar skolotāju labbūtību, tādēļ tiek veidots atbalstošs un cieņpilns darba klimats.

Skolā katru gadu tiek veikta SVID analīze, kurā izceltas skolotāju spējas vadīt stundas latviešu valodā, profesionālā izaugsme, vecāku atbalsts un skolēnu pozitīvā attieksme pret pārmaiņām. Kā izaicinājumi tiek minēti latviešu valodas lietošana ārpus izglītības iestādes un motivācijas trūkums atsevišķiem skolēniem.

Latviešu valodas skolotāja Gita Jēgere pārstāv Jelgavas Pārlielupes pamatskolu British Council pilotprojektā “Vienota skola dažādiem skolēniem”, kura mērķis ir veicināt dziļāku izpratni par pāreju uz valsts valodu. Tāpat viņa dalījās pieredzē no starptautiskās pieredzes apmaiņas vizītes Tartu Aleksandra Puškina skolā, kur gūti vērtīgi ieskati par iekļaujošu izglītību.

Direktores vietniece Ļiļa Kiseļova uzsvēra veiksmīgu sadarbību ar vecākiem, norādot, ka regulāra atgriezeniskā saite un sadarbība veicina skolēnu mācību progresu. Vecāki aktīvi piedalās pasākumu un ekskursiju organizēšanā, kā arī dalās ar savu profesionālo pieredzi, iedvesmojot skolēnus karjeras izvēlē.

Noslēgumā direktore un direktores vietniece Olga Fjodorova dalījās ar pieredzi, kā sadarbība ar vietējo kopienu bagātina mācību procesu, īpaši akcentējot “dzīvās” vēstures stundas, kas ietver apmeklējumus pie Svētbirzs, došanos uz Jāņa Čakstes dzimtajām mājām un Ložmetējkalnu. Skola ir izveidojusi vērtīgu sadarbību ar vairākiem partneriem, tostarp nevalstiskajām organizācijām, Ceļu satiksmes drošības direkciju, Jaunrades namu “Junda”, Pludmales glābēju asociāciju un Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāti.