4.1 °C, 2 m/s, 95 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītībaAizvadīta konference par iekļaujošu izglītību
Aizvadīta konference par iekļaujošu izglītību
22/12/2025

Aizvadīta konference Jelgavas valstspilsētas pašvaldības izglītības speciālistiem, izglītības iestāžu pedagogiem un atbalsta personālam “Iekļaujoša izglītības iestāde – sadarbība, atbalsts, izaugsme”. Tā pulcēja vairāk nekā 130 Jelgavas pirmsskolas un sākumskolas pedagogus, veicinot profesionālās kompetences un padziļinot izpratni par iekļaujošas izglītības vides veidošanu un mērķtiecīgu iekļaujoša mācību procesa īstenošanu izglītības iestādēs.

“Mēs dzīvojam un strādājam izaicinošā laikā, kurā īpaši svarīga ir cilvēcība. Iekļaujoša izglītība nav ekstra – tā ir mūsu visu ikdiena. Mūsu klātbūtne šajā konferencē apliecina apzinātu lēmumu meklēt, pilnveidot un stiprināt ikviena bērna mācīšanās iespējas un kvalitatīvu izglītības apguvi,” konferences atklāšanā uzsvēra Jelgavas Izglītības pārvaldes vadītājas vietniece Sarmīte Joma.

Konferencē par iekļaujošas izglītības attīstību piedalījās nozares profesionāļi – Iluta Vilnīte, Anna Zaula, Ināra Oļena un Aleksis Daume –, aktualizējot sadarbības nozīmi kā pamatu ilgtspējīgai izaugsmei izglītībā. Pasākuma centrā bija iekļaujošas izglītības būtība – izpratne par to ne tikai profesionālajā darbībā, bet arī ikviena personīgajā pieredzē un ikdienas attieksmē.

Diskusijās tika uzsvērts pedagoga darba sarežģītums un augstā atbildība, ik dienu rodot risinājumus, lai nāktu pretim bērnu un jauniešu dažādajām vajadzībām. Iekļaujošas izglītības īstenošanu nereti kavē bailes un neziņa par pareizāko rīcību, tādēļ būtiska ir kopīga mācīšanās, profesionāls atbalsts un līdzatbildība no katra iesaistītā.

Īpaša uzmanība tika pievērsta izglītības videi kā nozīmīgam iekļaušanas faktoram. Tika akcentēts, ka ikvienam ir svarīgi veidot vidi, kurā katrs jūtas gaidīts, pieņemts un drošs. Praktiskā līmenī tas nozīmē atbalsta pasākumu mērķtiecīgu ieviešanu un pilnveidi, kā arī universālā mācību dizaina principu izmantošanu, pielāgojot gan telpisko vidi, gan mācību procesu skolēnu vajadzībām.

Konferences laikā tika uzsvērta arī profesionālās novērošanas nozīme – vispirms vērot, analizēt situāciju un tikai tad izdarīt secinājumus un pieņemt lēmumus. Dalībniekiem tika piedāvāti konkrēti ieteikumi un rīcības varianti iekļaujošas prakses stiprināšanai ikdienas darbā.

Konferenci organizēja Jelgavas Izglītības pārvalde sadarbībā ar Jelgavas pamatskolu “Valdeka” – attīstības centrs, īstenojot ESF Plus projektu Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide”.