Šonedēļ Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā notika sanāksme “Vienmērīga pāreja uz 1. klasi”, kurā pulcējās pirmsskolu vadības pārstāvji, skolu sākumskolas posma vietnieki un sākumskolas mācību jomas vadītāji. Tikšanās tika rīkota ESF Plus projekta Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” ietvaros.
Sanāksmes galvenais mērķis bija izvērtēt pirmklasnieku mācību sasniegumus un to dinamiku, kā arī stiprināt sadarbības kultūru starp pirmsskolu un sākumskolu, nodrošinot bērniem vienmērīgu un emocionāli atbalstošu pāreju uz mācībām skolā.
Dalībnieki pārrunāja gan aktuālos izaicinājumus, gan veiksmīgās prakses, analizēja pirmsskolas un sākumskolas pedagogu sadarbības iespējas, kā arī diskutēja par skolēnu adaptācijas procesa uzlabošanu. Īpaša uzmanība tika pievērsta pedagogu profesionālā atbalsta stiprināšanai, lai nodrošinātu bērniem kvalitatīvu un individuālajām vajadzībām atbilstošu mācību procesu.
Jelgavas Izglītības pārvaldes metodiskā darba vadītāja Vija Ieleja informēja, ka pašvaldībā projekta ietvaros darbu uzsākusi sākumskolas posma metodiķe Kristīne Vaite, savukārt pirmsskolas metodiķa pienākumus pilda pirmsskolas izglītības iestādes “Gaismiņa” vadītājas vietniece Agita Rasiņa.
V.Ieleja uzsvēra, ka pirmklasnieku diagnostikas darbi snieguši datos un praksē balstītus, profesionāli sagatavotus rezultātus, kas atklāj izglītojamo patieso zināšanu līmeni. “Turklāt ir redzami būtiski ieguvumi arī darbā ar talantīgajiem skolēniem,” piebilda V.Ieleja.
Sanāksmes laikā metodiķe Kristīne Vaite prezentēja diagnostikas darbus, veicot to analīzi gan katras izglītības iestādes griezumā, gan pilsētas līmenī, ļaujot iegūt visaptverošu priekšstatu par pirmklasnieku zināšanām un prasmēm.
Diskusiju laikā izglītības speciālisti aktīvi veicināja sadarbību starp pirmsskolu un sākumskolu, dalījās pieredzē un idejās par turpmāku diagnostikas darba pilnveidi. Tāpat tika atgādināts, ka diagnostikas darbi pirmklasniekiem tiek organizēti divas reizes mācību gadā – oktobrī un aprīlī, un jau drīzumā tiks uzsākts aprīļa diagnostikas darba plānošana un izstrāde.
Jāpiebilst, ka pagājušā mācību gada noslēgumā pavasarī izglītības speciālisti jau tikās sanāksmē, lai dalītos ar pozitīvajiem piemēriem, izvērtētu līdzšinējo pieredzi un kopīgi veidotu redzējumu tālākai diagnostikas darba attīstībai pilsētā.