-2.5 °C, 3.1 m/s, 90.3 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītībaDirektori piedalās pieredzes seminārā par lasītprasmes un pašvadītas mācīšanās prasmju attīstīšanu
Direktori piedalās pieredzes seminārā par lasītprasmes un pašvadītas mācīšanās prasmju attīstīšanu
03/02/2025

Aizvadīts Jelgavas pašvaldības izglītības iestāžu direktoru pieredzes seminārs “Izglītojamo lasītprasmes un pašvadītas mācīšanās prasmju attīstīšana izglītības satura apguvei”. Pieredzē dalījās Jelgavas 4. sākumskolas vadības komanda un pedagogi.

Jelgavas 4. sākumskolas direktore Agita Lundberga un direktores vietniece izglītības jomā Daiga Kravale iepazīstināja klātesošos ar skolā īstenoto pašvadītas mācīšanās procesu. Pašvadīta mācīšanās tiek attīstīta jau sākumskolā, aktīvi iesaistot vecākus un pedagogus. Pedagogi strukturē mācību stundas tā, lai skolēni iemācītos plānot savu mācīšanos. Tiek veidota datu bāze, kur uzrādīti skolēnu sasniegumi un attīstība ilgtermiņā, kas ļauj novērot mācību darbā izmantoto metožu efektivitāti.

Izglītības iestāde ir vieta, kur mācās visi – arī skolas pedagogi. Pedagogi regulāri piedalās mācīšanās grupās, metodiskajās sanāksmēs, stundu vērošanās un to analīzē.

Seminārā pieredzē dalījās skolotājas Ilze Zajankovska, Aleksandra Kukare un Ritma Tīrumniece, iepazīstinot kolēģus ar praktiskajiem risinājumiem pašvadītas mācīšanās sekmēšanai. Skolā īstenotas dažādas iniciatīvas, tostarp lasīšanas nodarbības, āra mācību stundas labvēlīgos laikapstākļos, skolēnu pašanalīzes veicināšana un dinamisko paužu integrēšana ikdienas mācību procesā. Skolēni tiek iesaistīti grupu darbā, kas attīsta sadarbības prasmes, kā arī tiek mācīti veidot pārskatāmus pierakstus efektīvākai informācijas apguvei. Papildus tam regulāri tiek sniegts individuāls atbalsts skolēniem, nodrošināti skaidri un strukturēti mācību materiāli, kā arī attīstītas caurviju prasmes, kas palīdz skolēniem kļūt patstāvīgākiem un mērķtiecīgākiem mācību procesā.

Lai veicinātu skolēnu lasītprasmi, skolā tiek organizēti dažādi pasākumi gan mācību stundās, gan ārpus tām. Lasīšanai draudzīgas vides izveide ir viena no skolas prioritātēm – tiek aktīvi papildināts bibliotēkas grāmatu fonds, un skolēniem ir pieejamas bibliotekārās stundas, kas veicina interesi par grāmatām un lasīšanu. Izstrādāti vienoti vērtēšanas kritēriji, kā arī izveidoti diagnosticējošie darbi, kas palīdz sekot līdzi skolēnu progresam, nodrošinot kvalitatīvu un vienotu pieeju lasītprasmes attīstīšanai. Vecāki tiek aktīvi iesaistīti bērnu sasniegumu izvērtēšanā, veicinot ciešāku sadarbību starp skolu un ģimeni.

Skolotāji regulāri pilnveido savas profesionālās kompetences, apgūstot lasīšanas stratēģijas, kas tiek pielietotas mācību procesā. Papildus tam skolā darbojas atbalsta personāls, kas palīdz skolēniem, kuriem nepieciešams individuāls atbalsts.

Lai jau no mazotnes veidotu stabilus lasītprasmes pamatus, vasaras periodā tiek organizētas lasītprasmes veicināšanas nodarbības 1. klašu skolēniem, palīdzot tiem nostiprināt zināšanas un sagatavoties turpmākajām mācībām.

Jelgavas 4. sākumskolas 4. klases skolēni regulāri piedalās starptautiskā lasītprasmes novērtēšanas pētījumā PIRLS, kurā skola uzrāda augstus sasniegumus, apliecinot metožu efektivitāti.

Seminārs veicināja Jelgavas izglītības iestāžu vadītāju savstarpējo pieredzes apmaiņu un sniedza jaunas idejas turpmākajai darbībai, lai pilnveidotu skolēnu lasītprasmi un pašvadītu mācīšanos.