-4.7 °C, 1.7 m/s, 74.2 %

Ģimene

Sākumlapa JaunumiĢimeneNoslēdzies programmas “STOP 4–7” nodarbību cikls bērniem, vecākiem un pedagogiem
Noslēdzies programmas “STOP 4–7” nodarbību cikls bērniem, vecākiem un pedagogiem
23/12/2025

Decembrī noslēdzās multimodālās agrīnās intervences programmas “STOP 4–7” nodarbības, kurās iesaistījās ģimenes ar bērniem vecumā no 4 līdz 7 gadiem no astoņām Jelgavas pirmsskolas izglītības iestādēm. Programma sākumā tika uzsākta ar vienpadsmit ģimenēm, taču pēc desmit nedēļu nodarbībām un atbalsta sesijām programmu noslēdza desmit ģimenes.

Programma bija vērsta uz bērnu uzvedības problēmu mazināšanu, sociālo prasmju attīstīšanu un emocionālās līdzsvarotības veicināšanu. Tajā pašā laikā tika stiprinātas vecāku un pedagogu prasmes pozitīvas, saskaņotas audzināšanas un atbalsta nodrošināšanā. Iesaistītie bērnu pedagogi, līdz ar vecākiem, ieguva vērtīgas zināšanas, kā efektīvāk atbalstīt bērnu attīstību un veidot drošu, pozitīvu vidi viņu izglītībā un audzināšanā.

Programmas laikā bērni piedalījās sociālo prasmju treniņos, vecāki – tematiskās nodarbībās un konsultācijās, savukārt pedagogiem tika nodrošināts profesionāls atbalsts un praktiski rīki darbam ikdienā. Darbs vienlaikus trīs līmeņos – ar bērnu, ģimeni un izglītības iestādi – nodrošināja vienotu pieeju un konsekvenci.

Atskatoties uz aizvadīto ciklu, gan pedagogi, gan vecāki atzinīgi vērtē programmas saturu un praktisko ievirzi. “Nodarbības palīdzēja labāk izprast bērnu uzvedības cēloņus un deva konkrētus rīkus, ko varu izmantot savā ikdienas darbā,” norāda pirmsskolas pedagoģe. Savukārt vecāki uzsver reālos ieguvumus ģimenē: “Bērns ir kļuvis mierīgāks, spēj pateikt savas sajūtas un biežāk apstājas, pirms reaģē.”
Cits vecāks atzīst: “Ļoti vērtīga bija ABC shēma un izpratne par uzslavu un motivēšanas līdzsvaru – tas tiešām strādā ikdienā.”

Pedagogu atbildes liecina, ka nodarbības palīdzējušas padziļināt izpratni par pozitīvo disciplinēšanu, ABC shēmas pielietošanu un atbalstošas vides nozīmi, savukārt vecāki īpaši novērtējuši praktiskos piemērus, speciālistu konsultācijas un iespēju dalīties pieredzē ar citām ģimenēm.

Programmu Jelgavā īstenoja “STOP 4–7” speciālistu komanda, un tās koordinatore bija Jelgavas Izglītības pārvaldes vadītājas vietniece Sarmīte Joma. Programmas īstenošanu nodrošināja Valsts kanceleja, īstenojot Eiropas Sociālā fonda Plus projektu Nr. 4.3.6.7/1/24/I/001 “Starpnozaru sadarbības un atbalsta sistēmas izveide bērnu veselīgai attīstībai un sekmīgai pašrealizācijai (1. kārta)”, sadarbojoties ar biedrību “Latvijas Kognitīvi biheiviorālās terapijas asociācija” un pašvaldībām.

Noslēdzoties nodarbībām, dalībnieki uzsver, ka programma devusi ne tikai zināšanas, bet arī pārliecību, ka ar savstarpēju sadarbību, izpratni un atbalstu iespējams veicināt bērnu labbūtību un pozitīvu attīstību.