Jau vairāk nekā pusgadu Jelgavā pasažieri tiek pārvadāti ar četriem elektroautobusiem, bet šomēnes mūsu pilsētā tiek testēts pirmais Latvijā no autobusa ar dīzeļdzinēju par elektroautobusu pārbūvētais autobuss. Tas izpilda dažādus pilsētas maršrutus, galvenokārt rīta stundās.
Uzņēmums “Eco Bus” pirmo reizi Latvijā autobusu ar dīzeļdzinēju pārbūvējis par elektrisko pilsētas pasažieru autobusu, to sertificējis un reģistrējis Ceļu satiksmes drošības direkcijā. No 1. jūlija šis autobuss ir uzsācis testa braucienus Jelgavā, pārvadājot pasažierus dažādos pilsētas maršrutos. Piemēram, trešdien tas kursēja 14.A maršrutā. Jāpiebilst, ka jaunais elektriskais pasažieru autobuss ir izgatavots uz savulaik SIA “AmoPlant” Jelgavā ražotā “VDL Ambassador 200” autobusa bāzes.
Dīzeļdzinēja autobusu modernizācijas uz videi draudzīgu autobusu pilotprojekts tika uzsākts un izstrādāts Centrālās finanšu un līguma aģentūras programmas finansētā projekta “Ekonomiski pamatota un videi draudzīga elektroautobusa izveides tehnoloģijas izstrāde uz tradicionālā dīzeļdzinēja autobusa bāzes” gaitā.
Jāpiebilst, ka ES ir skaidri noteikusi zaļo kursu un nepieciešamo CO2 izmešu samazinājumu, kas jāsasniedz, tālab jau drīzumā sagaidāms elektrisko autobusu pieprasījuma pieaugums. Ņemot vērā to, ka būtiskākais trūkums jaunu elektrisko autobusu iegādei ir to augstā cena, bet pārvadātāju rīcībā ir lieli dīzeļdzinēja autobusu parki, esošo autobusu pārbūve par elektriskajiem autobusiem ir veids, kā sasniegt finanšu ietaupījumu un aizstāt esošos autobusus ar videi draudzīgiem transportlīdzekļiem.
“Lai gan šis projekts ir veikts uz pilnīgi jauna “AmoPlant” ražotā dīzeļdzinēja autobusa, ar kādiem tiek pārvadāti pasažieri mūsu pilsētā, uzņēmuma iecere ir nākotnē pārbūvēt lietotus autobusus. Mums jau ir četri elektriskie autobusi, kuri pilsētā kursē no pagājušā gada novembra, un dati liecina, ka trīs mēnešos šie četri autobusi dīzeļdegvielas patēriņu samazinājuši par 150 000 litru. Sava pieredze mums ir, un “Eco Bus” mūs uzrunāja pamēģināt arī viņu pārbūvēto autobusu. Jāatzīst, ka pārbūvētais autobuss ar vienu uzlādi var nobraukt tikai 70–80 kilometrus, un tas pilsētas pārvadājumos ir ļoti maz – vienā maršrutā jānobrauc ap 200 kilometru dienā. Līdz ar to šo autobusu norīkojam tikai īsajos maršrutos, kur reisu kopgarums līdz pārtraukumam ir aptuveni 80 kilometri. Tāpat atšķirībā no mūsu elektroautobusiem šiem ir ilgāks uzlādes laiks – lai tas pilnībā uzlādētos, ir nepieciešamas sešas septiņas stundas,” stāsta SIA “Jelgavas autobusu parks” valdes loceklis Gints Burks, norādot, ka šis varētu būt labs risinājums tā sauktajiem skolēnu autobusiem, kas no rīta skolēnus nogādā skolā, bet pēcpusdienā atpakaļ uz mājām, jo to maršruta garums nav tik liels kā pilsētas pārvadājumos.
“Eco Bus” ir videi draudzīga pasažieru transporta, komerctransporta un tehnoloģiju izstrādes, ražošanas un pilna servisa uzņēmums, kurš sadarbībā ar Latvijas vadošo augstskolu zinātnisko personālu, starptautiskiem un Latvijas partneriem piedalās reindustrializācijas programmā, veicinot videi draudzīga un iedzīvotājiem ērta sabiedriskā pasažieru un komerctransporta sistēmas attīstību Latvijā, nodrošinot produktu ar augstu eksporta potenciālu izstrādi un ražošanu.
Foto: Jelgava.lv
Informācija sagatavota
Sabiedrisko attiecību pārvaldē