2025. gada pirmajā pusgadā Jelgavas pilsētā reģistrētas 189 juridiskās personas, tostarp 170 uzņēmumi un 19 biedrības. Aktuālie “Lursoft” dati liecina par pozitīvu, mērenu uzņēmējdarbības dinamiku, ko raksturo stabils jauno uzņēmumu skaita pieaugums, pārstāvēto nozaru daudzveidība un zināšanu ietilpīgu pakalpojumu attīstība.
Pēc “Lursoft” sniegtajiem datiem 2025. gada pirmajā pusgadā Jelgavā reģistrēti 170 jauni uzņēmumi – lielākais reģistrāciju skaits noticis šī gada janvārī (38 uzņēmumi), martā (31 uzņēmums) un maijā (32 uzņēmumi), savukārt kā gausāki mēneši ar 18 līdz 26 jaunu uzņēmumu reģistrāciju Jelgavā aizvadīti februārī, aprīlī un jūnijā.
Lai gan daudzos gadījumos uzņēmumu reģistrācijas datos nav norādīta konkrētā darbības nozare, “Lursoft” dati liecina: jūnijā dominējošās darbības jomas jaundibināto uzņēmumu vidū Jelgavā ir pielīdzināmas kopējām 2025. gada pirmā pusgada tendencēm pilsētā. Proti, kopumā 170 jaunreģistrēto uzņēmumu darbības nozares ir: transporta pakalpojumi pēc pieprasījuma (nodrošina ar transportlīdzekļa vadītāju), datorprogrammēšana, citi informācijas tehnoloģiju un datoru pakalpojumi, inženierija un ar to saistītās tehniskās konsultācijas, nespecializēta mazumtirdzniecība, restorānu pakalpojumi, reklāmas aģentūru darbība, grafiskā dizaina un vizuālās komunikācijas pakalpojumi, uzņēmējdarbības konsultācijas un citas vadības konsultācijas, mēbeļu ražošana, dzīvojamo un nedzīvojamo ēku būvniecība, kā arī daudzas citas. Uzņēmējdarbības formas 143 gadījumos ir sabiedrības ar ierobežotu atbildību, bet 27 gadījumos – individuālie komersanti.
Jāpiebilst, ka pretim 170 jauniem uzņēmumiem, “Lursoft IT” pētījuma dati liecina par 101 šī gada pirmajā pusgadā likvidētu uzņēmumu Jelgavā un jomas, kurās darbojās uzņēmumi ir, piemēram, transporta pakalpojumi, auto pārdošana, vairumtirdzniecība, restorāna pakalpojumi, mežkopība, ēku uzturēšana un citas.
“Jelgavas uzņēmējdarbības tendences 2025. gada pirmajā pusgadā iezīmē dinamisku un daudzveidīgu struktūru. Jauno uzņēmumu skaita pieaugums informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jomā liecina par zināšanu ietilpīgu nozaru izaugsmi, savukārt būvniecības un ar to saistīto pakalpojumu aktivizēšanās korelē ar pieaugušu pieprasījumu nekustamā īpašuma tirgū. Vienlaikus novērojama arī radošā sektora – grafiskā dizaina, reklāmas un fotopakalpojumu – attīstība, kas norāda uz klientu vēlmi stiprināt vizuālo identitāti un konkurētspēju digitālajā telpā. Restorānu, mobilās ēdināšanas un izmitināšanas pakalpojumu ienākšana pilsētas tirgū ataino Jelgavas noturīgo vietējā patēriņa potenciālu un attīstību tūrisma segmentā, savukārt visizteiktākā uzņēmējdarbības koncentrācija transporta pakalpojumu jomā signalizē par mobilitātes risinājumu pieprasījuma pieaugumu,” vērtē Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centra Uzņēmējdarbības atbalsta nodaļas vadītāja Līga Miķelsone, uzsverot: neskatoties uz sarežģītiem ģeopolitiskiem un ekonomiskiem apstākļiem, ilggadējie un jaunie uzņēmēji mērķtiecīgi turpina pielāgoties tirgus tendencēm – izvēlas darbības virzienus ar augstu pievienoto vērtību vai stabilu pieprasījumu, kā arī veido jaunas attīstības nišas.
L.Miķelsone papildina, ka pašvaldībai ir būtiski turpināt attīstīt esošos, kā arī ieviest jaunus atbalsta mehānismus uzņēmējiem – tas ne tikai ilgtermiņā veicina produktu un pakalpojumu attīstību, bet potenciāli padara Jelgavu par stratēģiski pievilcīgu vietu uzņēmējdarbības uzsākšanai.