23.3 °C, 3.3 m/s, 83.7 %

Jaunumi

Sākumlapa JaunumiPilsētaPOIC saņemti vairāk nekā 60 jautājumi par ārkārtējo situāciju
POIC saņemti vairāk nekā 60 jautājumi par ārkārtējo situāciju
07/05/2020

Ārkārtējās situācijas laikā jelgavnieki visu aktuālo informāciju jebkurā diennakts laikā var uzzināt Pašvaldības operatīvās informācijas centrā (POIC), zvanot pa tālruni 8787. POIC vadītājs Gints Rein­sons informē, ka līdz 5. maijam centrā saņemti kopumā 63 zvani par vīrusa izraisīto slimību un rīcību ārkārtējās situācijas laikā.

“Uz katru iedzīvotāju jautājumu sniedzam atbildi, kā arī katru zvanu reģistrējam un sistematizējam, lai aktualizētu to jautājumu loku, par ko visbiežāk cilvēki vēršas pie mums pēc palīdzības. Jāatzīst, ka jautājumi ir ļoti dažādi, bet varam izdalīt galvenās tēmas un iemeslus,” skaidro centra vadītājs. No kopumā 63 saņemtajiem zvaniem 17 reizes iedzīvotāji interesējušies par jautājumiem, kas saistīti ar veselību, pārsvarā vaicājot par Covid-19 simptomiem, kā arī iespējām veikt analīzes tā noteikšanai. Tāpat 17 zvani saņemti, iedzīvotājiem informējot par pulcēšanās un distancēšanās ierobežojumu pārkāpumiem, bet 12 reizes iedzīvotāji zvanījuši, taujājot par iespējām saņemt sociālo palīdzību – pārtikas pakas un pabalstus. Trīs cilvēki interesējušies par pašizolācijas iespējām pilsētā un individuālās aizsardzības līdzekļiem. Vēl 14 zvani saņemti par citiem jautājumiem, tostarp dzīvesvietas dezinfekcijas kārtību un dažādiem ieviestajiem drošības mēriem, piemēram, atslēgtajām luksoforu pogām pie gājēju pārejām.

G.Reinsons skaidro, ka šajā laikā iedzīvotāju informēšana ir īpaši svarīga, tāpēc pa centra tālruni atbildes uz jautājumiem tiek sniegtas visu diennakti. Tāpat pastāvīgi tiek aktualizēts, kādus jautājumus vajadzētu skaidrot padziļināti: “Jautājumus, kas iedzīvotājiem ir neskaidri, palīdz saprast gan saņemtie zvani, gan sekošana līdzi vispārējai informācijas apritei valstī. Piemēram, arvien aktuālāks kļūst individuālo aizsardzības līdzekļu jautājums, cimdu un masku lietojums, par ko gan sabiedrībā, gan ekspertu vidū valda strīdīgi viedokļi, līdz ar to sekojam līdzi aktuālajai informācijai un informējam iedzīvotājus, gan atbildot uz zvaniem, gan ievietojot informāciju sociālajos tīklos.”

Jāatgādina, ka pa tālruņa numuru 8787 iedzīvotāji var zvanīt visu diennakti un jebkurā krīzes situācijā. Katrai problēmai tiek meklēts iespējamais risinājums. Jautājumus var uzdot arī POIC kontos sociālajos tīklos “Twitter” un “Facebook“.

Foto: Jelgavas pilsētas arhīvs

Informācija sagatavota

Jelgavas pilsētas pašvaldības

Sabiedrisko attiecību pārvaldē