0.1 °C, 5.5 m/s, 88.2 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītībaSkolu direktori Jelgavā stiprina pieejas pozitīvas uzvedības vadīšanā un pašvadītās mācīšanās attīstīšanā
Skolu direktori Jelgavā stiprina pieejas pozitīvas uzvedības vadīšanā un pašvadītās mācīšanās attīstīšanā
27/11/2025

Jelgavas skolu direktori Jelgavas Centra pamatskolā tikās ikmēneša pieredzes apmaiņas seminārā “Pozitīvas uzvedības vadīšanas taktikas, problēmu pārvarēšanas un sadarbības veicināšanas metodes mācību procesā”.

Seminārs bija veltīts efektīvu pieeju apguvei darbā ar skolēniem un izglītības vides pilnveidei, akcentējot uzvedības vadīšanu, sadarbību un preventīvos risinājumus.

 

Jelgavas Centra pamatskolas direktore Agita Ozoliņa informēja kolēģus par skolā īstenotajām iniciatīvām pozitīvas uzvedības veicināšanai. Skolā izveidota audzināšanas darba programma, kā arī uzsākta mērķtiecīga un produktīva sadarbība ar Skolas padomi, īpašu uzmanību pievēršot pašvadītas mācīšanās attīstīšanai. Katras klases skolēni mācību gada sākumā izvirza savu sasniedzamo mērķi un regulāri izvērtē progresu, attīstot atbildību par mācīšanās procesu. Skolā tiek īstenotas arī MOT, KiVa un Sociāli emocionālās mācīšanās programmas. Pozitīvas uzvedības kultūras stiprināšanai ieviestas pedagogu, skolas vadības komandas un 8.–9. klašu skolēnu dežūras starpbrīžos, veicinot skolēnu līdzatbildību un iesaisti skolas ikdienas procesos.
Papildus tam skolā izstrādāta ABC metode, kas nodrošina agrīnu atbalstu skolēniem, kuriem tas nepieciešams. Metodes ieviešanā iesaistīti klases audzinātāji, atbalsta speciālisti un skolas vadība, kopīgi izstrādājot uzvedības korekcijas plānus.

Seminārs noritēja radošā formātā ar aktīvu skolu direktoru, Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centra un Jelgavas Izglītības pārvaldes speciālistu iesaisti. Dalībnieki, strādājot grupās un iejūtoties dažādās lomās, analizēja situācijas un meklēja iespējamos risinājumus aktuālām problēmsituācijām skolās. Kā secināja semināra dalībnieki, efektīvu risinājumu pamatā vienmēr ir saruna, sadarbība un savlaicīga iesaiste.

Jelgavas Izglītības pārvaldes vadītāja Gunta Auza sniedza informāciju par aktuālajiem jautājumiem — skolēnu uzņemšanas noteikumu sagatavošanu, 2026. gada budžeta plānošanu, mācību ekskursiju organizēšanu un decembra aktualitātēm izglītībā.

 

Pirms pieredzes apmaiņas semināra visu pašvaldības izglītības iestāžu vadības komandas piedalījās Dr. psych., pētnieka Edmunda Vanaga lekcijā “Pašvadīta mācīšanās un emocijas – audzināšana mācību procesā”. Lekcijas laikā vadības pārstāvji iepazinās ar pašvadītas mācīšanās būtību — procesu, kurā skolēns pats plāno, uzrauga un izvērtē savu mācību darbu. Tika uzsvērta pašreflektēšanas spēju attīstība, kas veicina skolēna spēju apzināties savas stratēģijas un mācību vajadzības. Papildus tika aplūkoti faktori, kas ietekmē pašvadītas mācīšanās kvalitāti, sākot no personības un motivācijas līdz videi un pedagoga atbalstam. Lekcijā izcēla arī galvenos pašvadītas mācīšanās principus — mērķu izvirzīšanu, plānošanu, stratēģiju izvēli un regulāru progresa izvērtēšanu. Īpaša uzmanība tika pievērsta motivācijas un emociju lomai, kas būtiski ietekmē skolēna iesaisti, neatlaidību un spēju noturēt fokusu mācību procesā.