18.9 °C, 1.7 m/s, 89.8 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītībaUzlabojušies centralizēto eksāmenu rezultāti pamatizglītībā un vidējā izglītībā
Uzlabojušies centralizēto eksāmenu rezultāti pamatizglītībā un vidējā izglītībā
16/07/2025

Jelgavas Izglītības pārvalde apkopojusi provizoriskos 2024./2025. mācību gada pamatizglītības un vidējās izglītības centralizēto eksāmenu rezultātus. Kopumā centralizēto eksāmenu rezultāti Jelgavas vispārizglītojošās skolās un ģimnāzijās ir uzlabojušies. Tāpat ir zināms izglītojamo skaits, kuri nav sasnieguši sertifikāta iegūšanai noteikto minimālo vērtējuma slieksni.

Jelgavas Izglītības pārvaldes vadītāja Gunta Auza norāda, ka centralizēto eksāmenu rezultāti šajā mācību gadā ir uzlabojušies, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Pamatizglītības posmā vidējais latviešu valodas centralizētā eksāmena rezultāts ir 59,89 procenti, kas ir par 0,17 procentiem augstāks nekā pagājušajā mācību gadā, angļu valodā – 68,38 procenti, pieaugums par 4,47 procentiem, matemātikā – 55,51 procents, kas ir ievērojams pieaugums – par 11,89 procentiem vairāk nekā gadu iepriekš.  Jāpiebilst, ka šajos datos nav iekļauti profesionālo izglītības iestāžu audzēkņu rezultāti.

Minimālo 10 procentu vērtējuma slieksni pamatizglītības eksāmenos nav sasnieguši kopumā 15 izglītojamie – latviešu valodā, angļu valodā un matemātikā.

Arī vidējās izglītības centralizētajos eksāmenos optimālajā līmenī vērojams rezultātu uzlabošanās. Neieskaitot profesionālās izglītības iestāžu datus, Jelgavas vispārējās vidējās izglītības iestāžu izglītojamo vidējais rezultāti matemātikā 56,58 procenti, pieaugums par 9,54 procentpunktiem, latviešu valodā – 66,52 procenti, pieaugums par 5,84 procentpunktiem, angļu valodā – 74,68 procenti, pieaugums par 8,38 procentpunktiem.

Minimālo 20 procentu slieksni optimālā līmeņa matemātikas eksāmenā nav sasniedzis viens izglītojamais.

Savukārt augstākā līmeņa eksāmenos kopumā pieci izglītojamie nav sasnieguši noteikto slieksni – matemātikā, fizikā un programmēšanā.

Profesionālajās izglītības iestādēs optimālā līmeņa eksāmenos nepieciešamo procentuālo slieksni nav sasniedzis viens izglītojamais latviešu valodā, trīs – angļu valodā un 83 – matemātikā.

Jelgavas Izglītības pārvalde turpina analizēt eksāmenu rezultātus, lai izvērtētu atbalsta iespējas izglītojamajiem un pedagogiem, uzlabojot mācību procesu un izglītības kvalitāti.