12.9 °C, 3.3 m/s, 80.6 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītība“Zinītī” apskatāma jelgavnieku veidota izstāde ar skolas laika liecībām
“Zinītī” apskatāma jelgavnieku veidota izstāde ar skolas laika liecībām
12/09/2024

Liecības, skaitīkļi, špikeri, atmiņu klades, ābeces, glītrakstīšanas burtnīcas, dienasgrāmatas un pat klases žurnāls – tā ir tikai daļa eksponātu, kas apskatāmi īpašā jelgavnieku veidotā izstādē “Mūsu skolas laiks”. Izstāde, kas sniedz mūsdienu bērniem priekšstatu par skolas gaitām viņu vecāku, vecvecāku un pat vecvecvecāku laikos, bērnu un jauniešu bibliotēkā “Zinītis” Zemgales prospektā 7 apskatāma līdz 30. septembrim.  

Šī izstāde īpaša ar to, ka tās veidošanā piedalījās arī Jelgavas iedzīvotāji, kuri atsaucās aicinājumam atnest uz bibliotēku savas saglabātās skolas laika lietas.

Kopumā izstādes veidošanā iesaistījušies 20 jelgavnieki, atnesot liecības, atzinības rakstus, skaitīkļus, špikerus, burtnīcas, atmiņu klades, ābeces, mācību grāmatas, glītrakstīšanas burtnīcas, piespraudes, dienasgrāmatas, zīmuļus, otas, fotogrāfijas, apsveikuma kartiņas un pat klases žurnālu.

Senākā no atnestajām lietām ir kādas skolnieces 1930. gada gatavības apliecība, kas apliecina, ka skolniece ir mācījusies Valsts Bauskas ģimnāzijā un beigusi pilnu ģimnāzijas kursu pēc reālā tipa ar atzīmēm katrā priekšmetā.

Savukārt viens no interesantākajiem priekšmetiem ir 1935. gada vispārējs skolēnu saraksts, kurā tika norādīta informācija par katru klases skolēnu, tostarp vārds, uzvārds, dzimšanas dati, pavalstniecība jeb pilsonība, tautība, defekti, vecāku nodarbošanās, tostarp, skolēnu mājas apstākļi, vasaras nodarbošanās, cik tālu skolēns dzīvo no skolas, cik reizes nedēļā iet uz māju un dalība kopēdināšanā.

Tāpat izstādē apskatāma arī 1984. gada “lauciņu dienasgrāmata”, kurā skolēniem fiksēja ravēšanas darbus, nostrādātās stundas un saņemtās atzīmes.

Bibliotēkā uzsver, ka izstāde ir ļoti interesanta, jo sniedz ieskatu dažādu paaudžu skolas dzīvē, ļaujot salīdzināt tā laika priekšmetus un mācību materiālus ar mūsdienu tehnoloģijām un metodēm.