Konsultācija ar psihologu pa psihoemocionālā atbalsta tālruni novērš domas par pašnāvību

16.02.2021. Sociālo lietu pārvalde

Jelgavā ārkārtējās situācijas laikā izveidots psihoemocionālā atbalsta tālrunis 29383535, pa kuru zvanot iedzīvotāji var saņemt bezmaksas psihologa konsultāciju ārpus darba laika – katru dienu no pulksten 17 līdz 22, izņemot svētdienu. Šogad psihologs konsultējis jau 26 zvanītājus.

Jelgavas Sociālo lietu pārvalde informē, ka 2020. gadā pa psihoemocionālā atbalsta tālruni iedzīvotāji zvanījuši 51 reizi, bet šogad nepilnos divus mēnešos konsultācijas sniegtas jau 26 cilvēkiem.

 

"Satraukums, iekšējais nemiers, bailes un neziņa liecina par psihoemocionālā stāvokļa problēmām, īpaši ārkārtējās situācijas laikā. Daudzi zvanītāji slīgst depresijā un pat skaļi pauž domas par pašnāvību. Psihologs šādiem cilvēkiem pievērš īpašu uzmanību, un saruna dažkārt var ieilgt, lai uzklausītu, izrunātos un tomēr pārliecinātu, ka katrā bezizejā ir kāda izeja, un tā kopīgajā sarunā tiek meklēta. Pagājušajā nedēļā cilvēks, kurš pieļāva domu par pašnāvību, psihologam zvanīja atkārtoti, bet šoreiz – lai pateiktu paldies. Tieši saruna ar psihologu viņam esot ļāvusi daudzas lietas pārvērtēt un atrast spēku dzīvot tālāk," stāsta Sociālo lietu pārvaldes pārstāve Dace Diržine.

 

Nereti saruna nepieciešama vientuļiem un šķietami aizmirstiem cilvēkiem, lai viņi smeltos spēku dzīvot tālāk, cilvēkiem ar pārslodzi darbā un izdegšanas sindromu. "Šādās reizēs ar zvanītāju tiek pārrunātas iespējas simptomu mazināšanai, pārrunātas elpošanas metodes, ar kuru palīdzību iespējams regulēt stresa radītās izjūtas. Sarunā tiek sniegta informācija par psihoterapijas metodēm un to iedarbību uz fizisko un psiholoģisko pašsajūtu. Bijušas situācijas, kad psihologs cilvēku mudinājis rakstīt emociju dienasgrāmatu, kas var mazināt negatīvos iekšējos pārdzīvojumus, tādējādi arī mazinot stresa līmeni," piebilst D.Diržine.

 

Psihoemocionālais atbalsts bijis nepieciešams arī kādam jelgavniekam, kuru māc neziņa par vakcinēšanos pret Covid-19. Pēc sarunas gan psihologs tomēr ieteicis uzticēt šo jautājumu savam ģimenes ārstam un kopīgi ar speciālistu izlemt par labāko risinājumu.

 

Sociālo lietu pārvaldē stāsta, ka daudzi cilvēki atbalsta tālruni izmantojuši vairākkārt – ņēmuši vērā iepriekš ar psihologu izrunāto un, atkārtoti zvanot, dalījušies pieredzē. Kāds zvanītājs, kurš pēc sarunas ar psihologu ir pierakstījies pie ārsta psihoterapeita, tomēr atzinis, ka labprātāk izmanto atbalstu pa tālruni, jo šajā gadījumā saruna nenotiek aci pret aci, ir anonīma, un viņam tā esot vieglāk runāt par savām problēmām.

 

"Šis un citi gadījumi apliecina šāda psihoemocionālā atbalsta tālruņa un speciālista, kurš uzklausa un sniedz tik nepieciešamo atbalstu pa tālruni, nepieciešamību," atzīst Sociālo lietu pārvaldē.  

 

Jāpiebilst, ka psihoemocionālā atbalsta tālrunis atklāts aizvadītā gada pavasarī, kad valstī pirmo reizi tika izsludināta ārkārtējā situācija, bet vasarā tā darbs pārtraukts. Kopš novembra līdz ar ārkārtējās situācijas izsludināšanu valstī tas atkal darbojas

 

 

Foto: pixabay.com

 

Informācija sagatavota

Jelgavas pilsētas pašvaldības

Sabiedrisko attiecību pārvaldē

Komentāri

Lai komentētu, lūdzu autorizējies