6 °C, 1.1 m/s, 93.6 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītībaDomes vadība iepazīstas ar pilsētas bērnudārziem un pārrunā aktualitātes
Domes vadība iepazīstas ar pilsētas bērnudārziem un pārrunā aktualitātes
17/10/2025

Šonedēļ notikušas Jelgavas valstspilsētas vadības un Izglītības pārvaldes pārstāvju tikšanās ar pašvaldības pirmsskolas izglītības iestāžu vadības komandām. Tikšanās laikā pārrunāta iestāžu darbība, aktuālie izaicinājumi un attīstības virzieni, vienlaikus stiprinot sadarbību un vienotu izpratni par pirmsskolas izglītības kvalitātes celšanu pilsētā.

Apmeklētas divpadsmit Jelgavas valstspilsētas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes, iepazīstot iestāžu infrastruktūru, īstenotās izglītības programmas, audzēkņu skaitu, pedagoģiskā un tehniskā personāla nodrošinājumu, esošās vakances, kā arī iekļaujošas izglītības nodrošināšanu. Pārrunāta arī bērnu gatavība pamatizglītības uzsākšanai, interešu izglītības iespējas un pedagogu profesionālās pilnveides vajadzības.

Pirmsskolu vadības komandas uzsvēra mērķtiecīgu darbu pie kvalitatīvas izglītības nodrošināšanas, modernas un pieejamas mācību vides attīstības, kā arī pedagogu profesionālās izaugsmes. Tika akcentēti arī vairāki nozīmīgi virzieni, kas raksturo mūsdienīgu un daudzveidīgu pirmsskolas izglītību Jelgavā – āra nodarbību organizēšana, sadarbība ar vietējiem uzņēmumiem, lasītprasmes veicināšana, dalība Ekoskolu programmā, kā arī līdzdalība starptautiskos un vietējos projektos.

Pārrunātas arī iniciatīvas kā Džimbas 11 soļu drošības programma, Atkarību profilakses programma, FasTracKids mācību nepieciešamība, STEM un pilsoniskās līdzdalības aktivitātes, lasītprasmes veicināšana, e-klases efektīva izmantošana ikdienas darbā un komunikācijā ar vecākiem. Liela uzmanība tiek pievērsta arī labbūtības jautājumiem izglītības iestādēs, individuāla atbalsta nodrošināšanai izglītojamajiem un jaunajiem pedagogiem, kā arī iestādes padomes aktīva iesaiste.

Tika secināts, ka nepieciešams vēl ciešāk stiprināt sadarbību starp pirmsskolas un vispārējās izglītības iestādēm, lai bērniem nodrošinātu vienmērīgu, drošu un atbalstošu pāreju uz nākamo izglītības posmu.