3.9 °C, 0.4 m/s, 92 %

Jaunumi

Sākumlapa JaunumiNoslēdzies Nordplus projekts par teātra metožu lietošanu
Noslēdzies Nordplus projekts par teātra metožu lietošanu
03/02/2017

Biedrība “Izglītības inovāciju  pārneses centrs” ir pabeigusi īstenot Nordplus projektu par teātra metožu lietošanu bezdarbnieku integrēšanai darba tirgū, ko Latvijā līdzfinansēja Jelgavas dome, kā arī Sabiedrības integrācijas fonds. Projektā izveidots metodiskais materiāls skolotājiem “Mēģinājums darba meklētājiem”, kā teātra metodes var palīdzēt attīstīt savas sociālās un personīgās prasmes, kas nepieciešamas, lai veiksmīgi integrētos darba tirgū.

Ar apmācības semināru par teātra metožu lietošanu 2016.gada decembrī noslēdzās Nordplus Pieaugušo izglītības projekts Nr. NPAD-2015/10036 “Teātris – mēģinājums veiksmīgai integrācijai darba tirgū”, ko īstenoja biedrība “Izglītības inovāciju pārneses centrs” sadarbībā ar četrām organizācijām no Lietuvas, Igaunijas un Islandes. Projekta mērķis – stiprināt saikni starp pieaugušo izglītību un darba dzīvi.
 
Latvijā projektu līdzfinansē
  • Sabiedrības integrācijas fonds, Valsts budžeta finansētās programma 2002-2017 „NVO līdzfinansējuma programma 2014-2016″, Projekts Nr. 2014.LV/LF/30/21 un
  • Jelgavas pilsētas dome, Jelgavas pilsētas biedrību un nodibinājumu atbalsta programmas, Projekts No. ADM/2-1.5/16/40.
 
Projektā izveidots metodiskais materiāls skolotājiem “Mēģinājums darba meklētājiem”, kā teātra metodes var palīdzēt attīstīt savas sociālās un personīgās prasmes, kas nepieciešamas, lai veiksmīgi integrētos darba tirgū. Tika izvēlētas divas teātra metodes: Foruma teātris un Vēlmju varavīksne. Teātra metodes palīdz modelēt reālās dzīves situācijās un iestudēt dažādus iespējamos risinājumus un redzēt, kādu rezultātu tas rada. Foruma teātra mērķis ir sociālo prasmju stiprināšana, vingrinoties tikt galā ar sarežģītām sociālām situācijām/ problēmām, pašam esot pārliecinošam, bet tajā pašā laikā izturoties uzmanīgi un iejūtīgi pret citiem. Savukārt Vēlmju varavīksne ir izstrādāta, lai uzlabotu psiholoģiskās spējas, lai sasniegtu mērķus, stiprinātu pozitīvu attieksmi un ticību sev.
 
Šis metodiskais materiāls tika veidots balstoties uz starptautisku eksperimentālā darba pieredzi. Latvijā metodiskos materiālus eksperimentālā darba veikšanai izveidoja pētnieces Sarmīte Čerņajeva un Evija Kopeika, piedaloties gan eksperimentālajā darbā, gan arī vadot apmācības par teātra metožu lietošanu.
 
Projekta rezultāti un izveidotie metodiskie materiāliem pieejami: http://xwpx.iipc.lv/teatris/

Informāciju sagatavoja
Biedrība Izglītības inovāciju pārneses centrs
www.iipc.lv