11 °C, 3.6 m/s, 64.8 %

Jaunumi

Sākumlapa JaunumiSenās Grieķijas tematikā aizvada kopīgas mācību stundas
Senās Grieķijas tematikā aizvada kopīgas mācību stundas
05/03/2020

Pēc vēstures skolotāju iniciatīvas, Jelgavas 4. vidusskolas 6. klases skolēni aizvada mācību stundu sēriju, kas veltīta Senās Grieķijas tematikai. Vienojošais motīvs skolēniem ļauj interesantā veidā apgūt angļu valodu, vēsturi, darboties vizuālajā mākslā, kā arī aizvadīt tematiskas sporta stundas “Olimpiskās spēles Senajā Grieķijā”, savstarpēji sacenšoties stafetēs.

“Ideja par šādām mācību stundām tapa projekta laikā Grieķijā, kad iegādājāmies grāmatas un spēles par šo vietu. Sākām plānot, ka varētu izstrādāt kaut ko angļu valodas stundām par šo Senās Grieķijas un Olimpisko spēļu tēmu. Mana kolēģe – otra vēstures skolotāja – ieteica, ka mēs varētu kaut kādā veidā izspēlēt šo te tēmu plašāk. Sākām plānot, pētīt mācību programmu un atklājām, ka teorijas un praktiskie elementi par Grieķija un Olimpisko spēļu vēsturi ir daudzos mācību priekšmetos, piemēram, vizuālajā mākslā un pat sportā,” stāsta tematisko mācību stundu idejas iniciatore vēstures skolotāja Kristīne Romanovska, kura kopā ar kolēģi Ilzi Ercmani vēstures zināšanu integrāciju citos mācību priekšmetos izmēģina pirmo reizi.

Trešdien 4. vidusskolā aizvadīta tematiskā sporta stunda, 6. klašu skolēniem savstarpēji sacenšoties stafetēs “Olimpiskās spēles Senajā Grieķijā”. Jau pagājušajā nedēļā skolēni kopīgi darbojušies, darinot improvizētus “kaujas ratus”, kas izmantoti stafetēs, kā arī rakstījuši uzrunas gan latviešu, gan angļu valodā, prezentējot savas komandas, kas pārstāvēja dažādas polisas jeb pilsētvalstis. Tāpat pētīta Olimpisko spēļu vēsture un to saistība ar sengrieķu dievībām. Skolēni un skolotāji bija padomājuši arī par savu vizuālo tēlu, ģērbjoties stilizētās togās. Sporta stundā tika aizvadītas vairākas sacensības, skolēniem strādājot komandās, pārbaudot savas spējas sadarboties un izprast uzdevumus.

Tematiskās stundas turpināsies, piektdien vēstures stundā salīdzinot Olimpiskās spēles senajā Grieķijā un mūsdienās. Savukārt vizuālajā mākslā skolēni zīmēs traukus ar grieķu mākslas elementiem, iejūtoties seno laiku mākslinieku lomā. Aizvadīto mācību priekšmetu sēriju skolēni novērtēs angļu valodas stundā, stāstot par to, kas paticis vai nav paticis, kā arī ko skolēni no šāda veida mācībām ieguvuši.

6.e klases skolnieces Marta un Paula skaidro, ka šis ir izmēģinājums arī skolēniem, pārbaudot tematisko mācību stundu lietderību. Meitenes atzīst, ka gatavoties nelielajām sporta spēlēm bijis interesanti un šāda pieeja mācībām varētu būt saistoša ne tikai viņām, bet arī nākamajām klasēm, kam šādas stundas varētu tikt piedāvātas. “Gaidu darbošanos vizuālajā mākslā un angļu valodā. Olimpisko spēļu sporta stunda kādā brīdī mēdz būt skaļa, jo ne visi klausās noteikumos, bet mēs tagad izmēģinām, kā tas varētu notikt nākotnē, un nākamajos gados noteikti varētu būt vēl labāk,” bilst Paula.

Skolotāja K.Romanovska uzskata, ka bērniem šādas stundas ir saistošas, kas ir pierādījies arī pirmajās skolēnu atsauksmēs: “Skolēniem patīk. Galvenokārt, jo tā nav vienkārši sēdēšana stundas klusumā, bet tas ir komandas darbs, gūstot kādas jaunas prasmes, un noteikti mācoties arī pieņemt dažādus viedokļus, kad tiek apskatītas noteiktas situācijas.”

Foto: Jelgavas pilsēta

 

Informācija sagatavota

Jelgavas pilsētas pašvaldības

Sabiedrisko attiecību pārvaldē