Jelgavas Mūzikas vidusskolas akordeonistu ansamblis gatavojas XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku akordeona mūzikas koncerta repertuāra apguves skatei Zemgalē, kas norisināsies 28. martā Jelgavas Mūzikas vidusskolā.
18. martā pulksten 18 Jelgavas 4. vidusskolā norisināsies seminārs “Vecāku atbalsts bērniem veiksmīgas karjeras attīstībā”. Seminārā sniegs vērtīgas zināšanas un praktiskus padomus par to, kā efektīvi palīdzēt bērnam atrast un attīstīt savu profesionālo ceļu.
Aizvadītajā nedēļā norisinājās Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes organizētā Zemgales un Vidzemes reģiona skolēnu 49. zinātniski pētniecisko darbu tiešsaistes konference. Aizstāvēti 216 darbi, no kuriem 103 bija Jelgavas skolēnu pētījumi. No tiem 41 darbs izvirzīts tālākai dalībai valsts līmeņa konferencē.
Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrs (ZRKAC) aicina iedzīvotājus vecumā no 16 gadiem pieteikties bezmaksas kursiem digitālo prasmju pilnveidei. Kopš janvāra sākuma kursus pabeiguši vairāk 100 jelgavnieki. Šobrīd tiek komplektētas mācību grupas marta beigās, aprīlī un maijā.
Skolēnu pavasara brīvlaika nedēļā pedagogiem ir iespēja profesionāli pilnveidoties. Jelgavas pamatskolā “Valdeka” – attīstības centrā norisinājās starpdisciplinārā konference pedagogiem “Uzvedības traucējumi bērnu un pusaudžu vecumposmā” – “4I: Izprast, Izglītoties, Iesaistīties, Iekļaut”. Tajā piedalījās ap simts pedagogi, izglītības speciālisti, atbalsta personāls un veselības speciālisti no Jelgavas, Zemgales un Kurzemes reģiona izglītības iestādēm, kā arī Rīgas Stradiņa universitātes Medicīnas fakultātes studenti.
10. martā Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolā norisinājās konference pedagogiem “No teorijas līdz praksei: STEAM risinājumi skolām”, kas pulcēja vairāk nekā 100 dalībniekus no 32 dažādām Latvijas izglītības iestādēm un organizācijām.
Jelgavas hokeja klubs “Zemgale” un Jelgavas Ledus sporta skola organizēja vizuāli plastiskās mākslas konkursu “Ziemas sporta aktivitāšu stāsts”, aicinot piedalīties Jelgavas pašvaldības un privāto izglītības iestāžu audzēkņus vecumā no 5 līdz 7 gadiem un 1. klašu skolēnus.
Tikko kā noslēgušies nacionālā jauno profesionāļu meistarības konkursa “SkillsLatvia 2025” pusfināli, noskaidrojot jaunos profesionāļus, kas no 7. līdz 10. maijam sacentīsies konkursa finālā. Tajā ar moto “Uzvar darītājs!” savas prasmes demonstrēs vairāk nekā 130 konkursanti no Latvijas profesionālās izglītības iestādēm. Viņu vidū arī viena audzēkne no Jelgavas Amatu vidusskolas un desmit jaunieši no Jelgavas tehnikuma.
Atzīmējot Pasaules ūdens dienu, 21. martā, Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes (LBTU) Meža un vides zinātņu fakultātes studenti un pasniedzēji organizē pasākumu “H2O misija”, kurā aicināti piedalīties Jelgavas pilsētas vidusskolu 11. un 12. klašu skolēni. Šī ir unikāla iespēja jauniešiem iepazīt ūdens nozīmi, tā apsaimniekošanu un vides inženierijas iespējas, atklājot, kā mēs varam ilgtspējīgi pārvaldīt vienu no vērtīgākajiem dabas resursiem.
Tuvojoties ikgadējam karjeras izglītības pasākumam skolēniem “Ēnu diena”, no šodienas, 7. marta, uzsākusies ēnotāju reģistrēšanās publicētājām vakancēm. Lai varētu doties ēnot un praktiski izzināt interesējošās profesijas, skolēni aicināti apzināt piedāvājumu un pieteikties izvēlētajai ēnu devēja vakancei portālā www.enudiena.lv. Mājaslapā pieejamas arī vairāk nekā 400 Jelgavas pašvaldības iestāžu speciālistu vakances, kā arī plašs pilsētas uzņēmumu piedāvājums.
Šodien, 6. martā, Jelgavas 4. vidusskolā norisinājās Jelgavas skolu koru skates I kārta, gatavojoties vasarā notiekošajiem XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem. Skatē piedalījās astoņi bērnu un jauniešu kori no Jelgavas skolām, tostarp četri A grupas kori no Jelgavas 4. vidusskolas, divi B grupas kori no Jelgavas Valsts ģimnāzijas, kā arī pa vienam B grupas korim no Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas un Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas.
Īstenojot British Council pārstāvniecības Latvijā un Jelgavas izglītības pārvaldes pilotprojektu “Vienota skola dažādiem skolēniem”, Jelgavas pedagogi piedalās izglītojošā programmā, lai stiprinātu spējas atbalstīt skolēnus pārejā uz mācībām latviešu valodā. Īpaša uzmanība programmā pievērsta darbam ar bērniem, kam raksturīgas dažādas mācīšanās un saskarsmes grūtības. Lai iepazītu Igaunijas skolu pieeju iekļaujošai izglītībai un pieredzi, īstenojot pāreju uz mācībām igauņu valodā, Jelgavas skolotāji pilotprojekta laikā devās pieredzes apmaiņas vizītē uz Tartu.